כיצד מסעדות מחשבות את עלות המנה?

לנהל מסעדה מצליחה זה כמו לנצח על סימפוניה של טעמים, אבל מאחורי הקלעים, יש רוטב סודי ששומר על הכל בהרמוניה. אנחנו מדברים על חישוב העלות של כל מנה בתפריט. במאמר זה, נצלול לפרטים המטופשים ונפרם את הפרמטרים הנסתרים שמסעדות לוקחות בחשבון בעת קביעת העלות של היצירות הקולינריות שלהן.

 

ספקי מזון

מאחורי כל מנה טעימה, עומדת רשת של ספקי מזון ייעודיים. מסעדות מסתמכות על ספקים אלו שיספקו להם מרכיבים ומוצרים באיכות גבוהה. בחישוב עלות המנה, המסעדות לוקחות בחשבון את המחירים שנקבעו על ידי הספקים שלהן.

הם בונים קשרים עם ספקים מהימנים שמציעים מחירים תחרותיים, ומבטיחים שהם יכולים לשמור על איכות המנות שלהם תוך ניהול עלויות. לכן, בפעם הבאה שאתם נהנים מארוחה מעוררת תיאבון, זכרו שלא רק מיומנות המסעדה אלא גם שיתוף הפעולה עם ספקי מזון למסעדות אמינים תורם לקסם הקולינרי.

ספקי מזון למסעדות

עלות המצרכים

נתחיל מהבסיס: המרכיבים. מסעדות מנתחות בקפדנות את העלות של כל מרכיב, מהתוצרת הטרייה ביותר ועד לנתחי הבשר המשובחים ביותר. הם לוקחים בחשבון גורמים כמו עונתיות, איכות וזמינות. אחרי הכל, מנה עם פטריות כמהין עשויה לעלות קצת יותר מהמנה הממוצעת שלך.

 

תפוקת מתכון

תהיתם פעם איך מסעדות מצליחות לשמור על עקביות המנות שלהן? הכל עניין של תפוקת מתכונים. על ידי חישוב כמה מנות מתכון יכול לייצר, הם יכולים לקבוע את עלות המנה עבור כל מנה. תחשוב על זה כמשוואה מתמטית שבה עלות המרכיב הכוללת חלקי מספר המנות שווה לעלות המנה. וואלה!

 

עלויות תפעול

ניהול מסעדה כולל יותר מסתם בישול סערה. יש שכר דירה, שירותים, שכר עובדים, ביטוח והוצאות אחרות שגורמות לגלגלים להסתובב. כדי להבטיח דיוק, מסעדות מקצות חלק מעלויות התקורה הללו לכל מנה. אז, בפעם הבאה שאתה נוגס, זכור שאתה עוזר לשמור על האורות דולקים!

 

עלויות עבודה

עלויות העבודה משחקות תפקיד מרכזי בחישוב העלות של מנה. מהשפים המוכשרים ועד הטבחים החרוצים, מסעדות מביאות בחשבון את שכרם. אבל זה לא קשור רק לכסף; זה גם על הזמן והמאמץ שהושקעו ביצירת כל מנה. אחרי הכל, יצירה של יצירת מופת קולינרית דורשת מיומנות, סבלנות וזילוף של קסם.

עלויות עבודה

ציוד ותחזוקה

מאחורי כל שף גדול יש ארסנל של ציוד מטבח. מכיריים ועד בלנדרים, מסעדות משקיעות בכלים שמגשימים את החלומות הקולינריים שלהן. עלותם של פריטים אלו, יחד עם תחזוקתם ותיקונם, נלקחת בחשבון בעת ​​חישוב עלות המנה. לכן, בפעם הבאה שתראו סטייק צרוב בצורה מושלמת, זכרו שזה בחלקו הודות לגריל מתוחזק היטב.

 

גודל מנה ומצגת

גודל מנה ומצגת יכולים להפוך או לשבור מנה. מסעדות שוקלים היטב את האיזון בין סיפוק רעב ושמירה על רווחיות. גדלי מנות גדולים יותר עשויים לדרוש יותר מרכיבים, מה שיכול להגדיל את העלות. ובל נשכח את האומנות של הציפוי והקישוט. מנה שהוגשה להפליא היא חגיגה לעיניים ולבלוטות הטעם.

 

תחרות בשוק

מסעדות לא חיות בבועה קולינרית. הם פוקחים עין על התחרות בשוק. על ידי התחשבות במחירים הממוצעים של מנות דומות באזור, הם יכולים להתאים את התמחור שלהם. זהו ריקוד עדין של להישאר אטרקטיבי ללקוחות תוך כיסוי עלויות ויצירת רווחים. אז בפעם הבאה שאתם אוכלים בחוץ, זכרו שהתמחור הוא כמו תיבול – בדיוק הכמות הנכונה יכולה לעשות את כל ההבדל.

 

סיכום

מאחורי כל מנה מעוררת תיאבון בתפריט מסעדה מסתתרת עלות מחושבת בקפידה. מבחירת מרכיבים ועד להוצאות תקורה, עלויות עבודה ותחרות בשוק, כל גורם תורם למחיר הסופי. אז בפעם הבאה שתתענגו על ארוחה מענגת, קחו רגע להעריך את הריקוד המסובך של המספרים והטעמים שהביאו את המנה הזו לשולחן שלכם.

מסעדות מחשבות את עלות המנה

באותו נושא
מיקרוגל
הציוד שכל מפעל מזון צריך

אתם חושבים להגשים את החלום שלכם ולהקים מפעל מזון שיהיה שייך רק לכם? תוהים מה תוכלו לעשות כדי שמפעל המזון שלכם יתקדם ויהיה מוביל ומצליח?

קרא עוד »