איך סט הצלחות משפיע על התיאבון?

חלקנו התברכנו בגנטיקה שמאפשרת לנו להישאר רזים וחטובים בלי יותר מדי מאמץ, אבל רובנו יכולים רק לקנא באלו שרזים מטבעם.

רובנו נאלצים להילחם מדי יום כדי לשמור על הגזרה, ואנחנו מגייסים לשם המלחמה הזאת את כל הכלים שאנחנו מכירים. אבל האם ידעתם שגם לסט הצלחות יש השפעה על כמות

שהמזון שאתם צורכים?

 

המלחמה על הגזרה בעידן השפע

כבר ניסיתם דיאטת כרוב, דיאטת פופקורן ושאר תפריטים הזויים. בארוחת הערב אתם אוכלים בורקס מדפי אורז ומספרים לכל מי שמוכן להקשיב שזה בדיוק כמו הבורקס המושחת במאפייה – רק בפחות קלוריות. ניסיתם כבר את כל סוגי הספורט הקיימים, גם את אלה שגורמים לגוף שלכם לכאוב במקומות שלא ידעתם שקיימים בו בכלל. מה אפשר לומר, אנשים במאה העשרים ואחת מוכנים לעשות כמעט הכל כדי לשמור על הגזרה, אבל יכול להיות שהפתרון מונח אצלכם בארון המטבח, משך כל הזמן הזה? ובכן, כן – מסתבר שלכלי האוכל שלנו יש השפעה ישירה על מידת התיאבון שלנו ועל כמות המזון שאנחנו צורכים.

 

כיצד הצבע של הצלחת משפיע על האכילה שלנו?

מחקרים עדכניים מוכיחים כי גודל הצלחות והצבע שלהן, כמו גם גורמים סביבתיים דוגמת רעשי הרקע והתאורה – משפיעים על בחירת המזון שלנו. על – פי מחקר שנערך באוניברסיטת קורנל, אנשים שהשתמשו בצלחות עם צבע מנוגד לצבע המזון שהוגש על הצלחת (למשל פסטה אדומה על צלחת לבנה) אכלו מזון בכמות הגבוהה ב-22% מאלו שאכלו מצלחת עם צבע דומה לצבע מזון שעליה (למשל פסטה אדומה מצלחת אדומה).

מחקר אחר מאוניברסיטת אוקספורד טוען שצבעים מסוימים יכולים להפחית תיאבון כשלעצמם, למשל כחול וסגול. הסיבה לכך, על – פי התאוריה, היא שאין הרבה מזונות טבעיים בצבעים הללו.

 

הגודל דווקא כן קובע

לא רק צבע הצלחות משפיע על כמות המזון שאנחנו צורכים – חוקרים מאוניברסיטת קיימברידג' גילו כי הפחתה ממושכת בחשיפה למנות מוגדלות יכולה להוריד את הצריכה הקלורית היומית ב – 16%.

המשוואה היא פשוטה: אכילה בכלים כמו סט צלחות קטן יותר, משמעותה צריכת מזון בכמות קטנה יותר.

 

לא רק הצורה, גם התוכן

אמנם לבחירת הצלחות יש השפעה על התפיסה ועל התיאבון שלנו, אבל יכולתן של הצלחות לבדן לקבוע כמה נאכל היא מוגבלת, וגם למזון שאנו בוחרים יש משמעות. כדאי למלא את הצלחת לא רק בפחמימה אלא גם בירקות ובמנת חלבון איכותי. לא רק שהירקות תופסים נפח בצלחת, הם גם מזינים ומשביעים בשל הסיבים התזונתיים הרבים שבהם. כמו כן, דאגו שהמנה העיקרית תהיה עשירה בחלבון לצד אחוזי שומן נמוכים (חזה עוף ודגים, למשל, הם בחירה מצוינת). נוסף על כך, חשוב שהפחמימות יהיו פחמימות מלאות ומורכבות (אורז מלא, קינואה, פסטה מקמח עדשים וכד').

בקיצור, בפעם הבאה שאתם מכינים לעצמכם ארוחת ערב, חישבו לא רק על מה תאכלו, אלא גם באיזה צלחת תגישו את האוכל.

 

שולחן ארוך

באותו נושא
מגשי אירוח
3 טיפים לבניית מגשי אירוח

מגשי אירוח יכולים להיות בדיוק הפתרון המושלם שאתם צריכים לאירוע הקרוב. מגשי אירוח נותנים את תחושת השפע המתבקשת שנרצה להעביר לאורחי האירוע שלנו, והדרך שלנו

קרא עוד »