החשיבות של טיפול במחלות של ירקות

בשנים האחרונות יותר אנשים מגדלים ירקות בבית, ונראה שאפשר לומר שמדובר על טרנד. הסגרים והזמן הרב שאנשים בילו בבית במהלך הקורונה הגבירו את הטרנד. בסופו של דבר, יש סיפוק בלאכול ירק שאתה בעצמך טיפחת. יתרון נוסף הוא ההבנה של הילדים שירקות לא גדלים בסופר אלא באדמה, והחיבור שלהם לקרקע. אם גם אתם חלק מהטרנד, אתם בטח יודעים שירקות הם אחד הגידולים הרגישים ביותר למחלות ולמזיקים. הכנו כאן עבורכם מדריך קצר שיסביר לכם מדוע אסור להזניח את הטיפול במחלות של הירקות.

 

למה יש לירקות מחלות?

ישנן כמה סיבות שיכולות לגרום למחלות אצל ירקות, בין הסיבות: מחסור במינרלים שהצמח זקוק להם, פטריות וחיידקים שונים, בעלי חיים מזיקים שחיים כטפילים על הירקות כמו אקריות, קרציות ועוד. אם מעניין אותכם מיהם בעלי החיים הללו לחצו למידע נוסף.

 

למה חשוב לטפל במחלות של ירקות?

  1. כי הן מתפשטות מהר – חשוב לדעת שמחלות של ירקות יכולות להתפשט במהירות רבה, הרי הצמחים לא לובשים מסכות ואין להם אלכוג'ל. מחלת ירקות שלא מטופלת באופן מיידי ובמלוא תשומת הלב ברגע ששמים אליה לב יכולה להתפשט במהירות גבוהה ולפגוע בגידולים רבים.
  2. כי זה ממש מבאס – אם אתם לא חדשים בעסק, וכבר יצא לכם לגדל ירקות פעם או פעמיים, אתם יודעים כמה זה כיף לאכול את מה שגידלתם לבד. מצד שני, זה מבאס באותה רמה להשקיע כל כך הרבה זמן, אנרגיה, ומאמץ בגידול וטיפוח של משהו שבסופו של דבר יורד לטמיון. אז כדי שלא תתבאסו וכדי שכל ההשקעה שלכם לא תלך לפח, חשוב שתטפלו במחלות של הצמחים כמה שיותר מהר ולא תזניחו את הטיפול.
  3. כי זה הולך ומחמיר – קצת כמו אצל בני אדם, מה שהיה אפשר לפתור בשלב הראשון עם אקמול, מקלחת חמה וכוס תה, בשלב הבא כבר ידרוש אנטיביוטיקה. אם לא תטפלו במחלה החדשה של הירקות שלכם כמה שיותר מהר ובצורה יעילה ומקצועית, יכול להיות שבשלב הבא תצטרכו לנקוט בשיטת טיפול חמורה וקשה הרבה יותר, כזו שגם תפגע בעצמה בצמח. אם המצב יהיה אפילו חמור יותר יכול להיות שלא תוכלו להתמודד עם הבעיה בכוחות עצמכם ותיאלצו להזמין איש מקצוע מהתחום שיסייע לכם לפתור את הבעיה.
  4. כי זה יכול לפגוע גם בגידולים אחרים – אם יש לכם גינה, כנראה שאתם לא מגדלים רק ירקות. בטח יש לכם גם ערוגה של צמחי תבלין, אולי כמה עצי פרי ועוד. אם לא תטפלו במחלה של הירקות יכול להיות שהיא תעבור גם לחלקים אחרים של הגינה, ואז אתם בבעיה גדולה הרבה יותר.

 

לסיכום

חשוב מאוד לטפל כמה שיותר מהר בכל מחלה שגיליתם על הירקות שלכם ולא להזניח את הטיפול גם אם אתם עסוקים!

סלסלה

 

באותו נושא
מגשי אירוח
3 טיפים לבניית מגשי אירוח

מגשי אירוח יכולים להיות בדיוק הפתרון המושלם שאתם צריכים לאירוע הקרוב. מגשי אירוח נותנים את תחושת השפע המתבקשת שנרצה להעביר לאורחי האירוע שלנו, והדרך שלנו

קרא עוד »