מתארגנים על החיים: כך תארגנו את הבית בצורה נכונה

 

מכירים את הטרפת שלפני פסח, אז מטלת סידור הבית היא העליונה בסדר העדיפויות והמוני חפצים למסירה ממלאים את הרחובות? זה כנראה לא ישתנה, אבל אם אתם רוצים להסיר מעצמכם את מידת הלחץ, כדאי שתיהנו מבית מסודר לאורך השנה כולה. איך עושים את זה? זה יותר קל ממה שחשבתם.

 

בית מסודר – למה זה חשוב?

יש אנשים אוהבים לחיות בתוך כאוס וזה בסדר, אבל מומחים טוענים שהמפתח לסדר בחיים (ושקט בנשמה) הוא קודם כל בית מסודר. תחשבו על זה, הבית הוא המקום אליו אנו חוזרים אחרי יום עבודה ואליו אנחנו מתעוררים מדי בוקר. הוא נועד לשרת אותנו ולא להפך וככזה, רצוי שיהיה לנו נעים לגור בו (בלב וגם בעיניים) ואם אנחנו חווים תסכול כי אנחנו לא מוצאים חפצים אלמנטריים – כנראה שאנחנו עושים משהו לא נכון.

 

"סדר" מה זה בכלל אומר?

הכי בפשטות, זה אומר שלכל חפץ ופריט יש אזור ייעודי להם, או מקום לאחסון. זה יכול להיות צנצנות וקופסאות למטבח למשל שבכל אחת סוג מזון ספציפי (רצוי שקופות כדי שתראו מה יש ולא לשכוח לציין תאריך תפוגה) או ארונית אחסון מיוחדת לנעליים.

בנוסף לפתרונות אחסון עצמם, חשוב לשים לב גם לפן העיצובי ושילוב צבעים, מה שנותן תחושת ניקיון ואסתטיקה, גם כשיש מעט בלאגן. דרך מעולה להמחיש זאת היא באמצעות אקססוריז למטבח שהם שלל פריטים צבעוניים בעיצובים מטריפים שפשוט עושים שמח על הדלפק, מעצם נוכחותם.

פינת ישיבה

לשים פוקוס על אזור אחד

הטעות הכי נפוצה כשניגשים לסוגיית הסדר היא שפיכת כל תכולת הבית באזורים נרחבים, מה שיוצר תחושת בלאגן איומה שמובילה לתסכול גדול מהסוג של "אעאעאעאע! אבל מאיפה מתחילים?!".

הפתרון – בכל פעם מתמקדים באזור אחד בלבד ואם מדובר באזור גדול (למשל המטבח) – לחלק אותו לתת אזורים (מזווה, מקרר, ארונות עליונים וכיו"ב).

היתרון – חלוקת זמן טובה לצד תחושת סיפוק אדירה בכל פעם שתסתכלו על החללים שכבר מסודרים.

 

זה בסדר לזרוק (או לתרום)

יש 2 כללי מפתח שחשוב להקפיד עליהם:

  • מוצר שלא נעשה בו שימוש עד עכשיו, לא יהיה בשימוש גם בהמשך.
  • אם זה לא פונקציונאלי – אין בזה צורך.

היוצאים מן הכלל הם פריטים עיצוביים יפים או נוסטלגיים שתורמים מבחינת מראה, אחסון או פשוט משמח אתכם שהם שם. אבל אחרת – אל תפחדו להעביר הלאה, עדיף שיעשו למישהו אחר שמח.

לסיכומו של דבר, בית מסודר דורש השקעה ראשונית אבל אחריה – המפתח הוא התנהלות יום-יומית נכונה. אם תחזירו כל מוצר למקומו כשאתם מסיימים להשתמש, תמנעו מהעומס להצטבר (האמינו לנו, זה לוקח שניה), אבל יחד עם זאת, חשוב לזכור שאין בית שתמיד מסודר. הבלאגן הוא סימן לחיים והחיים הם סיבה לחגיגה.

חלל ביתי

באותו נושא
מגשי אירוח
3 טיפים לבניית מגשי אירוח

מגשי אירוח יכולים להיות בדיוק הפתרון המושלם שאתם צריכים לאירוע הקרוב. מגשי אירוח נותנים את תחושת השפע המתבקשת שנרצה להעביר לאורחי האירוע שלנו, והדרך שלנו

קרא עוד »