הצ'יפס הטוב ביותר – המקומות שבהם תרצו לאכול את הצ'יפס הבא שלכם

תפוח אדמה הוא מוצר צריכה בסיסי. הוא נפוצץ מאוד במטבחים בכל העולם ובמטבח הישראלי בפרט. יש אלפי דרכים להכין תפוח אדמה. פירה, מבושל במים, שלם עטוף בנייר כסף (כמו של המדורות) וכמובן בצורת צ'יפס. גם בתוך עולם הצ'יפס יש סוגים וגוונים. צ'יפס בתנור, צ'יפס מטוגן בשמן עמוק, עבה או דק. ככה זה כשיש לך בידיים מוצר מנצח, תמיד אפשר לייצר ממנו משהו חדש וטעים.

ישראלים כל כך אוהבים את הצ'יפס שלהם שזו התוספת שהכי נהוג להזמין ליד מנה בשרית. בעיקר בצידם של המבורגרים. אם גם אתם מכורים לצ'יפס ותוהים מאיפה להזמין את מנת הצ'יפס הבאה אנחנו פה בשבילכם. קבלו את המקומות עם הצ'יפס הכי טוב שתמצאו.

 

הצ'יפסריה

מסעדה שמתמחה רק בתפוחי אדמה. כל המנות שם מכילות בעיקר תפוח אדמה, למעט סלט אחד שקיים בתפריט. אנחנו לא יודעים מה מניע שף להתמחות בתפוחי אדמה, אבל אנחנו מודים לו על כך.

 

איפה תמצאו אותם?

המסעדה ממוקמת בנתניה

 

אילו מנות יש שם?

  • צ'יפס בקונוס – קונוס מפוצץ בצ'יפס שעליו מפוזרים רטבים ותוספות של סלטים.
  • ‏טורנדו צ'יפס על מקל – תפוח אדמה חתוך בצורה ספירלית כשהוא משופד על מקל ומצופה במלא רטבים.
  • מיקס צ'יפס תפוח אדמה ובטטה – מנה קלאסית שכל מקום שמכבד את עצמו מגיש. שילוב שתמיד מנצח ואין אחד שלא אוהב אותו.

 

איך המחירים?

מחירים די נוחים. רוב המנות עולות סביב 40 ש"ח. המנה הכי זולה היא טורנדו צ'יפס על מקל שעולה 24 ש"ח. סך הכל לגיטימי.

 

אמסטרדם פרייז

מסעדה נוספת שחרטה על דגלה את אהבתה לתפוחי אדמה בכלל ולצ'יפס בפרט. אמסטרדם היא כמובן עיר הבירה של הולנד ואנו תוהים מה הקשר בין אמסטרדם לצ'יפס. מסתבר שהצ'יפס ההולנדי הוא פריך במיוחד.

מסעדת אמסטרדם פרייז מנסה להעניק לישראלים את חוויית הצ'יפס ההולנדי. היא מתהדרת בכך שהם משתמשים אך ורק בתפוחי אדמה מיובאים מהולנד. הייחודיות של המיובאים היא שהם יבשים במיוחד ותורמים לקריספיות הסופית.

בנוסף גם הרטבים מיוחדים – כולם מוכנים בעבודת יד במטבח של המסעדה עצמה.

 

איפה תמצאו אותם?

זו רשת קטנה בעלת 2 סניפים – הראשון בקינג ג'ורג' והשני בשרונה מרקט.

 

אילו מנות יש בתפריט?

בשונה מהצ'יפסריה כאן לא כל המנות מכילות צ'יפס. המנות במסעדה אינן רבות. יש סך הכל 5 מנות – צ'יפס הולנדי, שניצלונים, אצבעות גבינה, קורן דוג ונקניקיות. ל2 האחרונים יש אפשרות גם לגרסה טבעונית.

 

אז מה המחירים?

המחיר משתנה בהתאם לגודל המנה. יש לכל מנה גודל קטן, בינוני וגדול. המחיר הכי נמוך בתפריט הוא 19 והכי גבוה 46. די ממוצע ונוח.

 

וויטרינה

לא צריך להקדיש את כל המסעדה לצ'יפס כדי להגיש אחד מעולה. מסעדת הוויטרינה ממזמן הפכה לטרנד חם והתור להיכנס אליה ארוך בכל שעות היום ובכל ימות השבוע. לצערנו לשומרי כשרות שבנינו, המסעדה לא בשבילכם. אך למי שלא אכפת כנראה מתישהו ימצא את דרכו לשם.

 

היכן היא ממוקמת?

כמובן שבתל אביב, בירת האוכל הטעים.

 

אילו מנות תמצאו שם?

מסעדת הוויטרינה מתמחה בעיקר בהמבורגרים אך לא רק. בתפריט שלה תמצאו נקניקיות, נאגטסים וגם תחליפים צמחוניים וטבעונים. הדבר שלשמו נתכנסנו הוא הצ'יפס המיוחד של המסעדה שמגיע לרוב מלווה להמבורגרים המפורסמים. מיקס של תפוח אדמה ובטטה כשמעליו מגורדים גבינה וקליפת לימון. טעים!

 

ומה עם המחיר?

הצ'יפס בעצמו עולה 13 ש"ח בלבד. המבורגר לבדו עולה 40 ש"ח. אם תרצו לקבל אותם ביחד בארוחה עם שתייה אפשר לקבל הכל במחיר הנע בין 55 ל- 64 ש"ח. זול ביחס למסעדה תל אביבית עם שם שמככב בתיוגים באינסטגרם.

 

יומאנגס

כשאומרים שחיטות הדבר הראשון שעולה לראש זה יומאנגס. מסעדה בסטייל גברי ובעיצוב תעשייתי. הנראות קצת מזכירה מפעל סירים. כל המנות ענקיות ומתאימות ל- 2 אנשים.

המסעדה מתגאה באתגר אכול כפי יכולתך "יומאנגס סומו צ'אלנג". אתם מקבלים מנה מטורפת וחייבים לסיים אותה בפרק זמן קבוע מראש. שברתם את האתגר? לא שילמתם ונכנסתם לספר השיאים. לא הצלחתם? תאלצו לשלם על הכל.

 

היכן ממוקמים?

יש סניפים רבים בכל רחבי הארץ. נשר, פרדסיה, כפר סבא, ברנר ובאר שבע.

 

איזה מנות נמצא שם?

מכל סוגי הבשרים האפשריים. מבחינת הצ'יפס, הוא מוגש עם כל המבורגר. הכמות ענקית ולרוב לא מסיימים אותו. יש שני גרסאות לצ'יפס – הישן והחדש. הישן ידוע כיותר שמנוני והחדש נחשב יותר קריספי.

 

מה המחיר?

לא ניתן להזמין צ'יפס לבד אלא רק עם המבורגר. מאחר ויש שוני גדול בין ההמבורגרים לא ניתן להצביע על מחיר אחיד. ההמבורגר הזול והקטן ביותר עולה 59 ש"ח ומכיל 200 גרם בשר. משם המחיר מטפס עד למנה היקרה ביותר העולה 167 ש"ח ומכילה 660 גרם בשר ועוד הרבה תוספות. טיפה יקר אבל שחיטות כזו במילא לא אוכלים כל יום.

 

לסיכום

למכורים לצ'יפס כמונו, די ברור שיש אין ספור מקומות לטעום בו את המנה האהובה. המקומות המומלצים כמובן הם מקומות שידועים באיכות ובחיבתם לתפוחי אדמה. הצ'יפסריה ואמסטרדם פרייז שחרטו על דגלם את נפלאות הצ'יפס.

יש מקומות נוספים שהוכיחו את עצמם למרות שההתמחות שלהם היא בכלל בהמבורגרים, לדוגמא יומאנגס והוויטרינה, ששמועות רצות על הטעם הנפלא של המנות שלהם. פעם הבאה שתרצו מהנשנוש קצת האהוב ביותר, תדעו לאן ללכת.

 

צ'יפס מתובל בקערה

באותו נושא
סטייקים
בישול – להתענג מבלי לחטוא

כולנו מכירים את המשפט הבא –  אנחנו מה שאנחנו אוכלים. אנשים מוצאים עצמם מקדישים זמן רב במחשבה הנוגעת לתזונתם בעיקר בזמנים בהם מעוניינים לרדת במשקל,

קרא עוד »