כך תרכיבו לעצמכם תפריט תזונה יומי בריא

אנשים רבים עושים דיאטות, מרזים ושוב עולים במשקל מכיוון שהם בוחרים בדיאטות קיצוניות ולא מלמדים את עצמם לאכול בריא.

המאמר יפרט כיצד להרכיב תפריט תזונה יומי בריא.

 

כיצד תרגילו את עצמכם לאכול נכון?

הרגל תזונתי הוא אלמנט שצריך להיות מושרש באכילה היום יומית על מנת לשמור על משקל מאוזן ועל הבריאות. ישנם מספר כללים שחשוב ליישם מבלי לעשות דיאטות קיצוניות ולהרגיש רעב. בראש ובראשונה מומלץ לאכול כל 3 שעות ארוחה קטנה. כלומר, לאורך היום ארוחת בוקר, ארוחת עשר, ארוחת צהרים, ארוחת ארבע, ארוחת ערב וארוחת לילה. כאשר הארוחות העיקריות הן בוקר, צהרים וערב ואילו האחרות הן ארוחות קלות. הכלל השני הוא לא לשתות משקאות מוגזים כדי לא לנפח את הקיבה. הכלל השלישי מתייחס לשתייה בכלל. יש להרבות בשתיית מים אך לא לשתות בזמן הארוחה על מנת לא להתמלא ושעה אחר כך לחוש שוב רעב. הכלל הרביעי הוא להקפיד שהמנות יכילו יותר חלבון, ירקות ופירות ופחות פחמימות וסוכרים לא טבעיים. חשוב לדעת ששתיית מילקשייק או אייס קפה למשל, היא ארוחה בפני עצמה.

 

מה אוכלים בין הארוחות?

בין הארוחות העיקריות כאמור יש לאכול ארוחות קלות כמו: יוגורט, פירות, ירקות, חטיף בריאות, כריך קטן וכד'. מומלץ שיהיה במקרר מגש ירקות ופירות חתוכים על מנת שתוכלו לנשנש ממנו בארוחות הקלות. גם אם תנשנשו בכל שלושת הארוחות הקלות בכל פעם מנת פרי, הכמות תהיה שוות ערך ל-3 פירות ביום כפי שממליצים הדיאטנים. ניתן להזמין מאתר perot4u.co.il פירות חתוכים וטריים או סלסלת פירות העונה כדי שיהיה לכם מה לנשנש.

 

מה אוכלים בארוחות העיקריות?

הקלישאה שארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר ביום אינה בהכרח נכונה. אנשי המקצוע אינם ממליצים לאכול הרבה בארוחת הבוקר מכיוון שהיא עלולה לעורר תיאבון תוך זמן קצר ולגרום לתחושת עייפות עם מעורבים בה הרבה פחמימות וסוכרים. עם זאת היא יכולה גם להשביע. מי שמתעורר עם תחושת רעב יכול לאכול משהו קל כמו פרוסה עם גבינה או ביצה, יוגורט וקצת ירקות. ישנם אף אנשים שקשה להם לאכול בבוקר ומספיק להם רק קפה. לפיכך, יש להקשיב לתחושות שלכם ולאכול גם יותר מאוחר אם אינכם רעבים על הבוקר. בכל מקרה חשוב להכניס את ארוחת הבוקר כדבר שבשגרה ולא לוותר עליה בכלל. בארוחת הצהרים מומלץ לאכול מנה בשרית או דג או מאכל אחר רווי בחלבון, חצי כוס פחמימות מלאות וירקות טריים או מבושלים. גם כאן אין צורך להגזים בכמויות אלא לאכול כדי לא לחוש רעב. ארוחת הערב לא צריכה להיות מאוחר בלילה ורצוי לאכול אותה בסביבות 19:00. גם במקרה הזה אין צורך בארוחה כבדה, העיקר לאכול יותר חלבון וירקות מאשר פחמימות. והכי חשוב הוא להקפיד על פעילות גופנית.

 

ירקות

באותו נושא
כדורי ויטמינים בבקבוקונים
המדריך המלא לוויטמין C

וויטמין C קיבל מעמד של מלך בקרב הוויטמינים. מספרים עליו שהוא תורם לכל כך הרבה דברים עד לרמה שיש הטוענים שהוא מרפא כל מחלה. האם

קרא עוד »