עוגת שוקולד אפויה במיקרו ב-10 דקות בלבד

נשמע כמו חלום אך זו אכן המציאות. קיימת עוגת שוקולד מפנקת במרקם אפוי שלא מצריכה כלל תנור. היא עשויה ממרכיבים פשוטים, שכנראה כבר נמצאים אצל כולנו במטבח, לכן פוטרת אותנו אפילו מללכת למכולת.

היא מהירה מאוד להכנה ולוקחת 10 דקות בלבד. כל כך קלה להכנה שאינה מצריכה שום ניסיון במטבח. עוגה מדהימה וטעימה שנראית בדיוק כמו עוגה אפויה בתנור – רק בלי כל הטרחה שמסביב.

 

יתרון המהירות לעסוקים שבנינו

הרבה פעמים בחיים אנחנו נתקלים במצבים שבהם הזמן קצר והמלאכה מרובה. נדירים הרגעים שבהם אנחנו באמת מתפנים להשקיע במטבח. רוב האוכלוסייה המודרנית מתקיימת ממזון שמגיע מוכן ברובו ומצריך מעט מאוד זמן הכנה. כמו לדוגמא שניצל תירס, פיצה קפואה, קורנפלקס וכו'.

אז אם בעצם כך מתנהלות רוב הארוחות שלנו, למה שלא נשליך את עקרון המהירות גם על קינוחים?

אז אם את אשת קריירה שבכל זאת רוצה לפנק את הילדים בעוגה ביתית. אם הגיעו אורחים ולא הספקת להכין מראש שום דבר לנשנש. אולי ברגע האחרון ביקשו ממך להכין עוגה לכבוד קבלת שבת בגן של הילד. מצאנו בשבילך את הפתרון הזריז ביותר שקיים.

 

יתרון (חוסר) הניסיון

גם מי שאינו מנוסה במטבח לפעמים רוצה להפתיע את האורחים שלו. נמאס כבר מעוגות קנויות מלאות בחומרים משמרים. עד כה הפתרון היה קינוחים קלים שאינם דורשים אפייה – כדורי שוקולד, עוגת גבינה עם ביסקוויטים וכו'. הבעייתיות בכל הקינוחים הפשוטים היא שהם גם נראים ברמה נמוכה.

הם אינם מרשימים וניכר שלא טרחו הרבה עבורם. אבל זהו, השלב הזה בחייכם נגמר. הגיע הזמן לעבור לעוגה אפויה שהיא גם קלה להכנה. כבר לא צריך יותר להיות קונדיטור בשביל עוגת שוקולד ביתית, איכותית וטעימה.

 

מצרכים לעוגה עצמה

3 ביצים

1/2 כוס שמן

1/2 כוס חלב

1 מים רותחים

1 כוס קמח תופח

1 כוס סוכר

1/2 כוס קקאו

1/2 כוס שוקולית

 

מצרכים לרוטב שוקולד לציפוי

2 טבלאות שוקולד חלב (לא מריר)

1 שמנת מתוקה להקצפה (לא לבישול)

 

כלים להם תזדקקו

תבנית זכוכית או גומי עמיד לבישול. הכי חשוב שהיא לא תהיה מתכתית, כי מתכת עלולה להידלק במיקרו. בנוסף קחו בחשבון שהתבנית צריכה להיות גבוהה, מאחר והעוגה תופחת לפחות פי 2 מגובה התערובת המקורית.

 

אופן ההכנה

הכנת העוגה עצמה

  • ערבבו יחד את כל המוצרים חוץ מהמים הרותחים. רק לאחר שתקבלו תערובת אחידה הוסיפו אותם. שלב זה חשוב מאוד. אם המים החמים יפגשו עם הביצה כשהיא אינה מעורבבת, היא תתבשל ויופיעו חתיכות חביתה קטנות בתערובת שלכם (מניסיון).
  • שמנו את התבנית היטב, מומלץ עם ספריי שמן שמאפשר פיזור אחיד ומבטיח כיסוי של כל האזורים. •שפכו את התערובת פנימה והכניסו למיקרו ל10 דקות. במידה והמיקרו שלכם עוצמתי ניתן גם להכניס ל5 דקות.

 

הרטבת העוגה

המטרה היא להרטיב את העוגה ולתת לה מרקם רך, עסיסי ונימוח. בלי שלב זה היא עלולה להיות יבשה וקשיחה.

  • קחו קערת זכוכית או פלסטיק קטנה (שוב חשוב שלא תהיה עשויה מתכת).
  • ‏שברו טבלת שוקולד לחתיכות קטנטנות ושיפכו לקערה. הוסיפו שמנת מתוקה. הכניסו את התערובת למיקרו לבערך 3 דקות עד שקוביות השוקולד ימסו לגמרי. הרוטב שיתקבל אמור להיות דליל ונוזלי.
  • ‏חוררו את העוגה באמצעות קיסם. צרו הרבה מאוד חורים בצורה מפוזרת ואחידה.
  • ‏שפכו חצי מהרוטב על גבי העוגה. המתינו שהנוזל יחלחל פנימה וייספג לגמרי.

 

הרוטב הסופי

  • ‏הוסיפו לחצי הרוטב הנותר עוד טבלת שוקולד. שוב חממו במיקרו עד להמסה מוחלטת. הפעם יתקבל נוזל במרקם סמיך ועשיר שיהיה הרוטב של העוגה.
  • ‏שפכו על העוגה ופזרו בצורה אחידה.
  • ‏זהו סיימתם! כל שנותר הוא להעביר את העוגה לצלחת הגשה מפוארת. איש לא יוכל לשים לב להבדל בינה לבין עוגה רגילה שנאפתה במשך שעה.

 

שדרוגים אפשריים

מאפינס

במקום להשתמש בתבנית אפייה של עוגה גדולה, קנו תבניות מאפינס קטנות חד פעמיות. ניתן להשיג אותן בכל מכולת או סופר. ההגשה הופכת לאישית ולמפנקת יותר.

 

עוגה בספל עם גלידה

קחו את ספל הקפה הכי גדול שיש ברשותכם והשתמשו בו כתבנית לעוגה. לאחר הבישול, כשהיא עוד חמה הוסיפו מעליה כדור גלידה בטעם האהוב עליכם. מומלץ בטעם וניל צרפתי עם שברי עוגיות. כך בכל ביס תקבלו תערובת טעמים גם של הגלידה וגם של העוגה המדהימה. השילוב האולטימטיבי לקינוח מפנק.

 

חתיכת עוגת שוקולד

באותו נושא
בישול עם שמנים אתריים
מדריך לבישול עם שמנים אתריים

שמנים אתריים שימשו במשך מאות שנים בשל תכונותיהם הטיפוליות, אך האם ידעתם שניתן להשתמש בהם גם בבישול? שמנים אתריים הם תמציות צמחים מרוכזות המשמשות להוספת

קרא עוד »