מתכון ללחם במילוי בשר לארוחה מושלמת

אם אתם לקראת אירוע משפחתי חשוב וברצונכם להכין מנה מנצחת שהאורחים יאהבו, מתכון ללחם במילוי בשר הינו מה שאתם מחפשים.

מדובר במתכון מנצח המשלב שני מרכיבים פשוטים וטעימים.

בהמשך המאמר יוסבר איך להכין את בצק הלחם ואת מילוי הבשר וכיצד אפשר להבטיח שהשילוב בניהם ייצור לכם את המתכון המבוקש ואת הארוחה המושלמת.

 

הכנת בצק ללחם במילוי בשר

כמו כל הכנת לחם, גם במקרה של לחם במילוי בשר יש צורך להשקיע בהכנת הבצק עצמו. לפי המתכון המנצח של תומר תומס, המצרכים הבסיסיים להכנת הבצק הינם קמח, סוכר, שמרים, מים, שמן זית ומלח – כאשר מבחינת כמויות יש לשמור על היחס הבא: על כל חצי קילו קמח יש להוסיף 2 כפות סוכר, 25 גרם שמרים טריים, כוס וחצי מים פושרים, 3 כפות שמן זית וחצי כפית מלח שאותה מוסיפים בסוף על מנת שלא יוצר מגע עם השמרים מוקדם מדי.

 

התפחת הלחם: שלב מפתח בדרך ללחם מושלם

כדי לוודא שבצק הלחם יתפח במידה הרצויה, לאחר הכנת כדור הבצק יש לשים אותו בקערה, לכסות עם ניילון נצמד ומגבת ולהתפיח במשך שעה וחצי. אין לשחק עם הזמנים או לנסות לקצר אותם, מדובר בשלב קריטי שבלעדיו הלחם לא יתפח והמתכון לא ייצא מוצלח. לאחר ההתפחה הראשונה יש להתפיח שוב במשך שעה וחצי, וכעת ניתן להכין ארבעה כדורי בצק שונים ולהניחם בצד עד סיום הכנת הבשר.

 

הכנת הבשר כמילוי ללחם

לצורך הכנת הבשר יש להשתמש ב- 4 בצלים, שתי שיני שום, מעט שמן, מלח ופלפל, 400 כרם בשר טחון ו- 400 גרם שומן כבש חתוך לקוביות. יש לטגן את הבצל עד להזהבה, לאחר מכן להוסיף את שיני השום, התבלינים והשומן. כשנראה שהשומן התבשל היטב ניתן להוסיף את הבשר הטחון יחד עם תבלינים, ולערבב עד שהבשר מחליף את צבעו.

 

שילוב הבשר והלחם

כעת הגענו לחלק המעניין של המתכון, שילוב הבשר והלחם. עליכם להכין משטח עבודה עם נייר אפייה משומן קלות, להניח עליו את אחד מכדורי הבצק ולפתוח אותו מעט לגודל של תחתית המחבת. יש לעשות זאת כלפי כדור בצק נוסף אשר אותו נעצב לגודל קצת יותר קטן מהראשון. נחזור אל הכדור הראשון, נפזר עליו מחצית מהמילוי ונשאיר את השוליים פנויים כך שיהיה אפשר להצמיד את שולי פיתת הבצק הקטנה יותר לגדולה יותר. כעת נותר להעביר את הפיתה הממולאת למחבת, ולהשחים על אש נמוכה כרבע שעה מכל צד.

 

לסיכום

הכנת לחם במילוי בשר עלול להישמע מסובך אך מדובר במתכון פשוט למדי וטעים להפליא. המצרכים בסיסיים ולא דרושים הכנה ועבודה מרובה. כאשר מודעים לשלבי התהליך ומבצעים אותם כהלכה אפשר להגיע לארוחת לחם במילוי בשר מושלמת וטעימה.

 

בצקים

באותו נושא
בישול עם שמנים אתריים
מדריך לבישול עם שמנים אתריים

שמנים אתריים שימשו במשך מאות שנים בשל תכונותיהם הטיפוליות, אך האם ידעתם שניתן להשתמש בהם גם בבישול? שמנים אתריים הם תמציות צמחים מרוכזות המשמשות להוספת

קרא עוד »