מתכון להכנת לחם על גריל גז

האורחים הודיעו לכם שהם מגיעים לבקר בשעה הקרובה? חוזרים מהעבודה ואין לכם לחם לארוחה? תוכלו תוך חצי דקה להכין לחם מקמח רגיל או מלא, פיתות ומאפים אחרים – על גריל הגז.

קבלו מתכון להכנת לחם על הגריל בחצי דקה.

 

הכנת לחם מקמח מלא או רגיל על הגריל

על מנת להכין לחם פריך וטעים על גריל גז יש להכין ראשית את הבצק ורק כשרוצים לאכול, להניח על הגריל כדי שהלחם יצא טרי ונימוח. את הבצק עצמו יש להתפיח כשעתיים ולשמור אותו בקירור עד להכנה. אם כן מה תצטרכו בשביל להכין את הבצק. ערבבו בקערה חצי קילו קמח לבן או מלא עם 1 כף שמרים יבשים. הוסיפו כפית שטוחה של מלח וכף של שמן זית. הכניסו את העיסה למיקסר ועם וו הלישה ערבבו. לאחר מכן הוסיפו בהדרגה בין 1-2 כוסות מים פושרים והמשיכו לערבב במשך 5 דקות. אם העיסה דלילה מדי הוסיפו עוד קצת מים ואם היא יבשה הוסיפו מעט קמח. לאחר הלישה מרחו מעט שמן זית וכסו את הקערה במגבת להתפחה בטמפרטורת החדר למשך שעתיים. לאחר שהבצק מכפיל את עצמו תוכלו ליצור עיגולים, להשטיח ולהכין פיתות או לחילופין להכין כיכר לחם מכל העיסה. עוד לא צולים על האש, שמרו במקרר.

 

חצי דקה על האש

בין אם יצרתם פיתות ובין אם כיכר לחם הניחו אותו על האש ולאחר שמשחים הפכו לצדו השני. כך גם עם הפיתות שזמן ההשחמה שלהן יהיה קצר יותר והן יקבלו נפח בשניות. העבירו את הלחם או הפיתות לתבנית נקייה וכסו במגבת נקייה. אוהבים לחם עם זעתר? תוכלו להכין תערובת זעתר תוצרת בית שתוסיף לכם המון טעם ללחם. כמובן שאם אתם קצרים בזמן תוכלו להשתמש עם זעתר קנוי. על מנת להכין לבד את התערובת תזדקקו ל-5 עלי זעתר טריים (אולי יש לכם כאלו בגינה) ויבשים. ניתן לטחון אותם במטחנת תבלינים או במכתש ועלי. הוסיפו חצי כפית סומק טחון, חצי כפית מלח וערבבו. תוכלו לשדרג את התערובת ולקלות על מחבת כף שומשום לבן עם כף שמן זית עד שמשחים מעט. ערבבו הכול ביחד ואם יש צורך הוסיפו כף שמן זית נוספת. את התערובת תוכלו לערבב עם הבצק שהכנתם ולקבל לחם בטעם של עוד שידרג לכם את הארוחה.

 

מאפים נוספים על האש

העובדה שניתן לצלות בשרים, דגים וירקות על הגריל היא ידועה, אך האפשרות להכין על גריל הגז גם לחם ומאפים נוספים פחות שימושית וחבל. מאפים על האש מוכנים הרבה יותר מהר מאפייה בתנור ומקבלים טעם שונה בשל צורת הצלייה והאש. תוכלו להכין פיצה לילדים ולהניח על האש, לחמניות להמבורגר, מאפי אצבעות גבינה, טורטיות ולחם ממולא בפרגיות או בשר לארוחה טעימה ומושלמת. כל עוד הגריל איכותי האפייה תהיה משובחת יותר.

 

מאכל מקמח

באותו נושא
בישול עם שמנים אתריים
מדריך לבישול עם שמנים אתריים

שמנים אתריים שימשו במשך מאות שנים בשל תכונותיהם הטיפוליות, אך האם ידעתם שניתן להשתמש בהם גם בבישול? שמנים אתריים הם תמציות צמחים מרוכזות המשמשות להוספת

קרא עוד »
טיפים לבשלן המתחיל

זה עורב לכם בכל פינה. בכל ערוץ בטלוויזיה. בכל סרטון שלישי באינסטגרם. אין מנוס. כולם, אבל כולם היום מבשלים. מחמצות, פסטות, איטלקי, הודי. כולם מתחילים

קרא עוד »