מתכון להכנת הקפה המושלם

מי לא רוצה לשתות כוס קפה טרי וטעים בבית? הכנת הקפה המושלם יכולה להיות מצוינת כשמשתמשים במכונת קפה מקצועית.

המאמר יציג את המתכון להכנת קפה טעים ומעורר.

 

בחירת מכונת קפה מקצועית

בראש ובראשונה את הקפה מכינים במכונת קפה מקצועית. מדובר על מכונת קפה טוחנת אוטומטית שגם מאפשרת להקציף את החלב או להכין קפה עם גרעינים שנטחנו ללא המכונה. במידה וטוחנים את הקפה במכונה חשוב לבחור בפולי קפה איכותיים וטריים. ישנם פולים אותם מגדלים ברחבי העולם שניתן לרכוש באמצעות ספק אמין או חנויות קפה. כך שאם אתם מעוניינים בפולים מאזור מסוים, הספק יוכל לספק לכם סחורה טרייה ואיכותית. פולים כאלו יעברו קלייה נוספת לפני שיגיעו לידיים שלכם ולכן לא תצטרכו לקלות אותם לפני הטחינה. חשוב לדעת שישנן אף מכונות קפה שמציגות את טמפרטורת המים כדי שהקפה שלכם יהיה חם כמו שאתם אוהבים ולכך יש חשיבות מרובה.

 

מתכון להכנת אספרסו

כדי להכין אספרסו ממש כמו בבית קפה יש לטחון את פולי הקפה בצורה אחידה. אם הטחינה אינה אחידה הטעם לא יהיה כפי הרצוי. גם קפסולות הנקנות למכונות אספרסו לא יספקו לכם את הקפה האולטימטיבי. לפיכך, טחינה במכונת קפה המיועדת לכך תאפשר לכם טחינה אחידה. בנוסף, מומלץ לטחון את הכמות הרצויה ולא מעבר. כדי לשתות אספרסו איכותי הטמפרטורה שלו צריכה להיות 90 מעלות. מומלץ למצות את כוס הקפה למשך 30 שניות. במידה והאספרסו דליל, מריר או טפל מדי הוא לא יהיה טעים ולכן יש להקפיד על כללי המיצוי. מכונת קפה עם מיצוי אוטומטי תעשה את העבודה ביעילות. מדובר על מכשיר שיש לו משאבה ודוד סגור הממצה את הקפה בטמפרטורה של 93 מעלות. ברגע שטמפרטורת המים נמוכה מ-90 מעלות או שעושים שימוש במים שאינם מסוננים הקפה לא יהיה טעים. ההבדל בין אידוי המים למיצוי שלהם ושל הקפה הוא זה שמעניק לקפה הטחון את הטעמים הארומטיים האופייניים לו.

 

מתכון לקפה עם חלב

בין אם אתם שותים מקיאטו או לאטה מקיאטו ובין אם קפה הפוך או קפוצ'ינו תצטרכו להוסיף לקפה שלכם חלב. כמות החלב צריכה להיות מותאמת לסוג הקפה בו בחרתם אך ביחד עם זאת תמיד מזגו חלב חם בטמפרטורה של בין 50-60 מעלות. כשמדובר במקיאטו הוסיפו רק כתם חלב וכשמדובר בלאטה מקיאטו הוסיפו יותר חלב מכמות הקפה. על מנת לשתות קפוצ'ינו או קפה הפוך השתמשו במקציף החלב של מכונת הקפה או הקציפו בצורה ידנית. שניה לפני שתמזגו את החלב דפקו על השיש את הכלי בו נמצא החלב כדי לשחרר את הבועות. המזיגה בתנועות סיבוביות בכיוון השעון תסייע להחליק את הקצף ותהפוך אותו לקרם. רק אז מזגו את החלב לכוס הקפה.

 

עט מכתב וכוס קפה

באותו נושא
בישול עם שמנים אתריים
מדריך לבישול עם שמנים אתריים

שמנים אתריים שימשו במשך מאות שנים בשל תכונותיהם הטיפוליות, אך האם ידעתם שניתן להשתמש בהם גם בבישול? שמנים אתריים הם תמציות צמחים מרוכזות המשמשות להוספת

קרא עוד »