מתכון להכנת בצק על שיש דקטון למטבח

אחד הסודות לבצק מוצלח טמון בלישה שלו – אם תלושו יותר מידי, תקבלו בצק קשה ולא אוורירי, אם תלושו מעט מידי ככל הנראה שהבצק לא יתפח לכם כלל.

אז אם סיכמנו שכל הסיפור הוא בלישה, כדאי לעבור ולהתמקד גם במשטח עליו אתם עובדים.

 

משטחי עבודה למטבח

אם אתם מבלים זמן רב במטבח, אתם וודאי חולמים על מטבח רחב ידיים הכולל את המיטב של מכשירי החשמל החדישים בשוק. רובנו נאלצים להסתדר עם מה שיש, אך אין זה אומר שאנחנו חייבים להתפשר בהכל. בחירת משטח העבודה הנכון לכם, למטבח שלכם ולשגרת הבישול שלכם, תהפוך כל מלאכת אפייה ובישול בו לחוויה של ממש.

 

שיש דקטון למטבח

על אף שנעשה שימוש במושג "שיש" דקטון, אין מדובר בשיש אמיתי הנחצב ממעמקי האדמה. שיש דקטון מיוצר באופן מלאכותי מתרכובת של מינרלים המעובדים בטמפרטורות גבוהות, והוא מגיע במגוון סדרות השונות זו מזו בעיצוב הסופי שלהן. שיש דקטון למטבח הינו בחירה עיצובית ברמה הגבוהה, אך מלבד הנראות היוקרתית שלו, הוא גם איכותי מאוד ובעל יתרונות רבים לחובבי המטבח באשר הם בזכות העמידות הגבוהה שלו לטמפרטורות גבוהות, לשריטות, ואפילו לכתמים.

 

אוכל, קדימה אוכל!

אם היום אתם מלאי חשק לאכול פחמימות – הכנת בצק הוא הפתרון המושלם. המתכון להכנת הבצק פשוט מאוד, ומה שעוד יותר נהדר הוא שמדובר במתכון ללא חמאה או מרכיבים חלביים אחרים כך שגם הרגישים ללקטוז יכולים ליהנות ממנו!

 

מצרכים להכנת הבצק

  1. 1 קילו קמח שמרים של אסם (שקית כתומה)
  2. 1 כף של סוכר
  3. 2.5 כוסות מים
  4. קורט מלח
  5. וסוד הקסם: חצי כוס שמן זית

 

הכנת הבצק

מדובר במתכון הפשוט והטעים באדיבות אסם, ומה שאנחנו הכי אוהבים בו הוא שמלבד הקמח עצמו מדובר במצרכים בסיסיים שבוודאי יש לכם בבית. לקבלת הבצק המושלם, עליכם ללוש את הבצק מספיק זמן עד שיהפוך לאחיד, ולהשאיר אותו להתפחה. טיפ קטן: לאחר שהכפיל את גודלו אחרי ההתפחה הראשונה, לושו אותו מעט מאוד והחזירו להתפחה שנייה זריזה. תקבלו בצק אוורירי שלא תצליחו להפסיק לאכול.

 

אז מה אתם רוצים לאכול?

הבצק שהכנתם יהיה מושלם כבסיס לפיצה מפנקת, עשירה בגבינה ותוספות, או אפילו בסיס לבשר טחון אותו תוכלו לבשל עם תבלינים ועגבניות ולקבל פיצת בשר עסיסית. אפיית הבצק בתנור אינה אורכת זמן רב ומומלץ לעקוב אחרי הבצק עד שהוא משחים בקצוות. בזמן שארוחת השחיתות שלכם נאפת בתנור, תוכלו לנקות את המטבח בזריזות. כבר אמרנו ששיש דקטון הוא משטח עבודה שקל מאוד לנקות? שלא כמו משטחי עבודה אחרים למטבח, שיש דקטון אינו סופח לתוכו כתמים של תבלינים, הוא עמיד בפני רוב חומרי הניקוי, והטקסטורה החלקה שלו תגרום להסרה של כל חתיכות הבצק שלשתם לקלה בהרבה. עכשיו כל שנשאר לכם הוא לאכול, אז בתאבון!

 

מערוך

באותו נושא
בישול עם שמנים אתריים
מדריך לבישול עם שמנים אתריים

שמנים אתריים שימשו במשך מאות שנים בשל תכונותיהם הטיפוליות, אך האם ידעתם שניתן להשתמש בהם גם בבישול? שמנים אתריים הם תמציות צמחים מרוכזות המשמשות להוספת

קרא עוד »