מתכון לארוחת מלכים טבעונית

טבעונות כבר מזמן לא מקוטלגת כטרנד צדדי ושולי – יותר ויותר אנשים בוחרים באורח החיים הזה מטעמי מוסר, איכות הסביבה ואפילו בריאות, והמטבח הטבעוני זה מכבר לא מסתפק ב"תוספות" או נדחק לפינה – הוא על המפה, והוא יודע לייצר ארוחות שיספקו גם את מי שלא בחר באורח החיים הזה.

 

טבעונות – מי, מה ולמה…

אז בעצם, מה זה טבעונות?
טבעונות היא אורח חיים המאומץ על ידי אנשים בעיקר ממניעי מוסר – הרצון למנוע סבל לבעלי החיים דרך תעשיות למטרות אנוש, בעיקר תעשיית המזון. באופן מעשי, הטבעונים נמנעים מלאכול מזון הנצרך מן החי – בשר, חלב וביצים.
מניעים נוספים לטבעונות הם מניעים בריאותיים (הפחתה במחלות לב, סוכרת ואף סרטן), וכן מניעים אקולוגיים – לדוגמה, תעשיית הפקת הבשר מן עדרי בקר נמצאת במקום השלישי ברשימת התעשיות המזהמות ביותר בעולם.

 

האם אפשר לבסס ארוחה על מנות טבעוניות?

כמובן שכן. היום ניתן למצוא אין-ספור מתכונים טבעוניים למנות נפרדות ואף לארוחות, ולבסס ארוחה שלמה על עקרון הטבעונות. המנות, תופתעו או לא, יהיו משובחות וטעימות מספיק גם כדי להשביע את רצונם של מי שאינם טבעוניים.

 

ארוחה אסיאתית טבעונית

כשהמטבח האסיאתי פוגש את המטבח הטבעוני היצירתיות לא נגמרת.
מנת קארי אדום תהפוך לטבעונית אם תבחרו להחליף את הבשר בחומרים מן הצומח – רסק עגבניות, בטטות, בצל, שעועית וטופו. מדובר במנה קלה להכנה, טעימה ומאוד חריפה, עבור אוהבי החריף.
מנה נוספת על טהרת מצע האורז המבושל יכולה להתבסס על הקפצת טופו ברוטב טחינה גולמית. יחד עם ברוקולי, ואוהבי החריף יוסיפו גם פלפל חריף, וקיבלתם מנה מנצחת.
טיקה מסאלה, מנה הודית, אפשר להכין בצורה טבעונית אם בוחרים להשתמש בטופו או בכרובית.

 

ארוחה יוונית טבעונית

חושבים על גירוס וישר מדמיינים שווארמה? הגיע הזמן להחליף אותה בשבבי סויה. בפני עצמם, אין להם טעם ייחודי, אך עם התיבול הנכון הם יהפכו את הגירוס הטבעוני למעדן – מרינדה, קצת שמן והרבה ציזיקי טבעוני.
הציזיקי הטבעוני יכול להתבסס על טופו-משי רך, או על בסיס קשיו. השילוב עם המלפפונים, שמן זית, שמיר ושום, יוצר הרמוניה של טעמים.
מחפשים גם תוספת מרעננת? נסו את ה-סקורלדיה, מטבל יווני המבוסס על תפוחי אדמה והולך נהדר עם לחם או ירקות.

 

ארוחה איטלקית טבעונית

פסטות על סוגיהן ומיניהן יכולות להיות מנות טבעוניות מעולות – בחירה ברטבים על בסיס צמחים יכולה להיות טבעית ורגילה מחד, לדוגמה הסוגים השונים של פסטה ברוטב עגבניות, אך גם חדשנית ומיוחדת מאידך – לדוגמה, פסטה ברוטב קרם בטטה סגולה, או לזניה טבעונית.

 

קינוחים טבעוניים

שיטוט קצר באינטרנט יחשוף אתכם לעולם שלם של קינוחים טבעוניים. עוגיות, כדורי בצק, כדורי "שוקולד" ודומיהם. אל תפחדו מהיעדר השוקולד או החלב – מעקב אחר ההוראות ובחירה במוצרים הנכונים לפי המתכונים השונים יעזור לכם להכין קינוח שתתגאו להגיד שהוא טבעוני, והטועמים לא יאמינו!

בתיאבון!

 

מאפה

באותו נושא
בישול עם שמנים אתריים
מדריך לבישול עם שמנים אתריים

שמנים אתריים שימשו במשך מאות שנים בשל תכונותיהם הטיפוליות, אך האם ידעתם שניתן להשתמש בהם גם בבישול? שמנים אתריים הם תמציות צמחים מרוכזות המשמשות להוספת

קרא עוד »