מה זה סו ויד?

בישול סו ויד היא שיטה שצברה פופולריות בשנים האחרונות, בעיקר בקרב בשלנים ביתיים וחובבי אוכל. טכניקת בישול זו כוללת בישול מזון בשקית אטומה בוואקום באמבט מים בטמפרטורה מדויקת למשך תקופה ממושכת. התוצאה היא אוכל מבושל בצורה מושלמת, עם מרקם עדין וטעם משופר. במאמר זה נבדוק מהו סוס וידיאו, את הכלים הדרושים לבישול נכון בשיטה זו, וכמה טיפים לבישול מוצלח של סוווידאו.

 

מה זה סו ויד?

Sous vide הוא מונח צרפתי שפירושו "תחת ואקום". טכניקת בישול זו כוללת איטום מזון בשקית אטומה בוואקום ולאחר מכן בישולו באמבט מים בטמפרטורה מדויקת. האוכל מבושל באיטיות ובאופן אחיד, וכתוצאה מכך מרקם עדין וטעם משופר.שיטת הסו ויד משמשת כבר כמה עשורים במטבחים מקצועיים, אך רק לאחרונה הפכה לפופולרית בקרב בשלנים ביתיים. עם הזמינות של ציוד סו וידיד במחיר סביר, בשלנים ביתיים יכולים כעת להשיג תוצאות באיכות מסעדה במטבחים שלהם.

אחד היתרונות של בישול סו וידאו הוא שהוא מאפשר לבשל אוכל לטמפרטורה מדויקת. המשמעות היא שתוכלו לבשל בשר לרמת העשייה המדויקת שאתם מעדיפים, בין אם זה נדיר, בינוני-רייר או עשוי היטב. זה גם אומר שאתה יכול לבשל ירקות לרמת הרכות המושלמת, מבלי לבשל אותם יתר על המידה.

יתרון נוסף של בישול סו וידאו הוא בכך שהוא מאפשר לבשל אוכל במנות גדולות. זה שימושי במיוחד אם אתה מבדר קבוצה גדולה של אנשים. עם סו וידאו תוכלו לבשל חתיכת בשר גדולה או מספר מנות ירקות בבת אחת, וכולם ייצאו מבושלים בצורה מושלמת.

סו ויד

 

אילו כלים אתה צריך לבישול סו ויד?

כדי לבשל בשיטת הסו ויד, תזדקק לציוד מיוחד. להלן הכלים החיוניים שתצטרכו:

 

מכונת Sous Vide

הכלי הראשון שתצטרכו הוא מכונת סו ויד. מדובר במכשיר המחמם ומזרים מים לטמפרטורה מדויקת. ישנם שני סוגים של מכונות סו ויד: מחזורי טבילה ותנור מים.מחזורי טבילה הם הסוג הנפוץ ביותר של מכונת סו ויד. הם קומפקטיים וקלים לשימוש. אתה פשוט מחבר את סירקולטור הטבילה לסיר או מיכל מלא במים, קובע את הטמפרטורה ונותן לו לחמם את המים לטמפרטורה הרצויה.

תנורי מים גדולים ויקרים יותר ממחזורי טבילה, אבל הם מציעים כמה יתרונות. עם תנור מים, אין צורך להשתמש במיכל נפרד לאמבט המים. לתנור יש אמבט מים מובנה, ואתה פשוט מכניס את האוכל שלך לתנור ומגדיר את הטמפרטורה.

 

אוטם ואקום

הכלי השני שתצטרכו הוא אוטם ואקום. מדובר במכשיר שמוציא את האוויר מהשקית ואוטם אותו. כך נוצרת שקית אטומה בוואקום אטומה ואטומה למים.ישנם שני סוגים של אוטמי ואקום: כף יד ושיש. אוטמי ואקום כף יד הם קטנים וניידים, מה שהופך אותם לאידיאליים לשימוש ביתי. אוטמי ואקום משטחים גדולים וחזקים יותר, והם מתאימים יותר לשימוש מסחרי.

 

שקיות סו ויד

הכלי השלישי שתצטרכו הוא שקיות סו וידאו. מדובר בשקיות מיוחדות המיועדות לשימוש בשיטת הסוס וידיאו. הם עשויים מפלסטיק באיכות מזון שיכול לעמוד בטמפרטורות גבוהות.שקיות סו וידאו מגיעות בגדלים ובצורות שונות, כך שתוכלו לבחור את זו שהכי מתאימה לאוכל שלכם. חלק מהשקיות מיועדות לשימוש עם אוטם ואקום, בעוד שלאחרות יש סגירת רוכסן שניתן להשתמש בה ללא אוטם ואקום.

 

מדחום לבשר

לבסוף, תזדקק למד חום לבשר כדי לבדוק את הטמפרטורה הפנימית של האוכל שלך. בעוד שבישול סו וידאו מאפשר לך לבשל מזון לטמפרטורה מדויקת, עדיין חיוני לבדוק את הטמפרטורה כדי לוודא שהוא בטוח לאכילה. אתה יכול להשתמש במדחום בשר כדי לבדוק את הטמפרטורה הפנימית של הבשר או הירקות שלך.

מדחום לבשר

טיפים לבישול סו ויד מוצלח

עכשיו כשאתה יודע אילו כלים אתה צריך לבישול סו וידאו, בואו נסתכל על כמה טיפים לבישול סו וידאו מוצלח.

 

השתמשו במרכיבים באיכות גבוהה

אחד המפתחות לבישול סו וידאו מוצלח הוא שימוש בחומרי גלם איכותיים. מכיוון שבישול סו ויד משפר את הטעם הטבעי של האוכל, חיוני להתחיל עם מרכיבים איכותיים. בחר בשר, ירקות ועשבי תיבול טריים ואיכותיים כדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר.

 

תבל את האוכל שלך

תיבול הוא חלק חיוני בבישול, וזה לא שונה בבישול סו וידאו. הקפד לתבל את האוכל שלך לפני שאתה אוטם אותו בוואקום. זה יעזור לשפר את הטעם של האוכל.

 

השתמש בטמפרטורה הנכונה

הטמפרטורה היא קריטית כשמדובר בבישול סו וידאו. הקפד להשתמש בטמפרטורה הנכונה עבור האוכל שאתה מבשל. אתה יכול למצוא מדריכי טמפרטורה באינטרנט או בספרי בישול סו וידאו. זכרו כי זמני הבישול ישתנו בהתאם לעובי המזון.

 

השתמש בטיימר

מכיוון שבישול סו ויד כולל בישול מזון לתקופה ממושכת, חיוני להשתמש בטיימר. הגדר טיימר לזמן הבישול ובדוק את האוכל מדי פעם כדי לוודא שהוא מתבשל כהלכה.

 

סיים בצריבה

לאחר שהאוכל שלך מבושל, חיוני לסגור אותו. המשמעות היא צריבת בשר על מחבת חמה או גריל ליצירת קרום, או צליית ירקות בתנור כדי להוסיף קצת מרקם. גימור האוכל שלך יעזור לשפר את הטעם והמרקם של האוכל.

 

סיכום

בישול סו ויד היא שיטה שצברה פופולריות בשנים האחרונות, ולא בכדי. זה מאפשר לך לבשל מזון לטמפרטורה מדויקת, וכתוצאה מכך אוכל רך וטעים. כדי לבשל בשיטת הסו ויד, תזדקק לציוד מיוחד, כולל מכונת סו ויד, אוטם ואקום ושקיות סו ויד. עם הכלים האלה וכמה טיפים לבישול סו וידאו מוצלח, תוכלו להשיג תוצאות באיכות מסעדה במטבח שלכם.

סו ויד

באותו נושא