טיפים לאיך לשדרג את ארוחת הערב

ארוחת ערב משפחתית, או זוגית, היא הדרך המומלצת על ידי מומחים בתחום התזונה, לשיפור משמעותי בהרגלי אכילה, לחיזוק תחושת הביטחון של הילדים, לחיזוק מערכות היחסים במשפחה ועוד.

אז מה אפשר לעשות כדי להפוך את ארוחת הערב לארוחה שאף אחד מבני הבית לא ירצה לוותר עליה?

 

צרו אווירה מיוחדת

בין אם אתם יושבים בזוג ובין אם אתם בפורמט משפחתי מלא, כולל הילדים והסבתא, אווירה מיוחדת היא לעמים בדיוק מה שחסר, כדי לגרום לכולם לפתח תיאבון קצת יותר בריא.

אשר לעמעם את האור, להוציא את בקבוק היין הכי טוב שקיבלתם מהעבודה במסגרת חלוקת מארזי יין לכבוד החג, להחליף למפה חגיגית ולערוך את השולחן עם צלחות שאתם לא מוציאים בדרך כלל.

אווירה שונה מעוררת סקרנות ותיאבון – לא רק אצל מבוגרים, אלא גם אצל הילדים שבינינו.

 

הקפידו על גיוון

לכל אחד בבית יש טעם משלו וזה בסדר. מצד שני, אתם לא יכולים ולא ממש צריכים לעמוד על הרגליים מהצהריים כדי להכין ארוחת ערב. כדי ליצור מגוון מאכלים על השולחן, אתם יכולים להגיש את מה שהכנתם במיוחד לארוחת הערב, אבל להוציא גם שאריות שעדיין נראות טוב ולהגיש אותן בצורה אטרקטיבית, להוציא לשולחן פרוסות אבוקדו, סלט קטן, חומוס שקניתם בסופר ושני סוגי לחמים. בצורה כזו, כמעט כל אחד מבני הבית ימצא משהו שהוא אוהב וכולם יוכלו להשתתף בארוחה.

 

החליפו מיקום

אם כבר מדברים על אווירה ועל גיוון, אי אפשר שלא להזכיר את נושא המיקום. אתם יכולים מדי פעם להחליף את פינת האוכל ולאכול כולם ביחד בסלון (בלי להדליק טלוויזיה!), או להוציא שולחן גדול למרפסת ולשבת שם, או אפילו לפרוס שמיכה גדולה על הרצפה ולהחליט שאתם עושים "פיקניק".

השינוי המבורך במיקום יביא להתעוררות עניין בארוחה כולה ולשיתוף פעולה נעים ומהנה של כולם.

 

אותה הגברת בשינוי אדרת

גם אם אתם לא בשלנים יצירתיים במיוחד, אבל יודעים איך להכין למשל… פסטה ברוטב עגבניות – נסו לשנות קצת את המבנה של הצלחת, את צורת ההגשה, את הקישוטים ואת כלי ההגשה עצמם.

למשל, השתמשו בעגבניות שרי במקום עגבניות רגילות להכנת הרוטב, קשטו את הצלחת בכמה עלים של בזיליקום, הוסיפו מעט שמנת מתוקה לתוך הרוטב, או החליפו את סוג הפסטה.

אם אתם מכינים גם סלט, נסו להגיש אותו בכוסות שקופות למשל, או לחתוך אותו בחיתוך מעט שונה מהרגיל – העיקר להכין משהו שנראה חדש, מרענן, מיוחד ובעיקר – טעים.

 

לסיכום

שדרוג ארוחת הערב לא חייב להיות מלווה במאמצים קולינריים נרחבים. אפשר קצת לשנות אווירה, להחליף כלי הגשה ואפילו קצת לשנות את הצורה שבה אתם מסדרים בצלחת מנה מוכרת שכל בני הבית אוהבים ומכירים היטב.

המטרה היא ליהנות מארוחת הערב, לעשות מה שניתן כדי להגביר את התיאבון, את השמחה ואת ההנאה מישיבה משותפת לצד השולחן. שיהיה בתיאבון!

למארזי יין שישדרגו לכם את ארוחת הערב, כנסו לכאן: https://www.golanwines.co.il/shop/.

 

מנת גורמה

באותו נושא
בישול עם שמנים אתריים
מדריך לבישול עם שמנים אתריים

שמנים אתריים שימשו במשך מאות שנים בשל תכונותיהם הטיפוליות, אך האם ידעתם שניתן להשתמש בהם גם בבישול? שמנים אתריים הם תמציות צמחים מרוכזות המשמשות להוספת

קרא עוד »
טיפים לבשלן המתחיל

זה עורב לכם בכל פינה. בכל ערוץ בטלוויזיה. בכל סרטון שלישי באינסטגרם. אין מנוס. כולם, אבל כולם היום מבשלים. מחמצות, פסטות, איטלקי, הודי. כולם מתחילים

קרא עוד »