המדריך לקרניבורים: 3 נתחים שאתם חייבים להכיר!

כשמדובר בבשר בקר איכותי, אין דרך טובה יותר להכין אותו מלבד להכיר את סוגי הנתחים השונים והדרכים המתאימות לטפל בכל אחד מהם. נתחי בשר מגיעים ממקומות שונים בגוף הפרה, וכל נתח שונה במרקם, בטעם ובאופן שבו הוא צריך להתבשל. בואו נדבר על ארבעה סוגי נתחים שאתם חייבים להכיר, שיהפכו את הארוחה הבאה שלכם לחגיגה לא פחות ממושלמת. 

 

1. סינטה

מדובר באחד הנתחים הפופולריים, הטעימים והרב-גוניים ביותר שיש. נתח הסינטה הוא אחד מנתחי הבשר האהובים ביותר, והוא מגיע מחלקה האחורי של הפרה. הסינטה מחולקת לשני חלקים עיקריים, העליונה והתחתונה. הסינטה העליונה נחשבת לאיכותית יותר ומתאימה במיוחד לצלייה כסטייק על מחבת או באש גלויה.

למרות שהסינטה אינה נתח הבשר השומני והרך ביותר, יש בה שילוב מצוין של טעם בשרי עמוק ומרקם עשיר. הודות לכמות החלבון והשריר בה, היא בעלת מרקם סיבי אך במידה סבירה שלא הופך אותה לקשה מדי. למעשה, צלייה מדויקת וטיפול נכון של נתח הסינטה, יכול לתת סטייק עסיסי ומלא טעם שייהנו ממנו כל חובבי הבשר.

1. סינטה 

2. אנטריקוט

הנתח המובחר הזה הוא למעשה אחד מנתחי הבשר היקרים והמבוקשים ביותר, ולא פעם הוא נחשב למלך הסטייקים. נתח זה מכיל כמות משמעותית של שומן פנימי (שיוש) שמעניק לו את הטעם המיוחד והמרקם הנמס שלו.

נתח האנטריקוט הוא בחירה מצוינת לצלייה, אידוי או צלייה על האש. אז אם אתם מרימים ערב ברביקיו עם חברים או משפחה, ואתם רוצים ליהנות מסטייק בקר מעולה ועשיר בניחוחות, הנתח הזה הוא הכתובת המושלמת. בשר אנטריקוט טרי ומובחר תוכלו למצוא אצל bakarus – בקרוס ולקבל משלוח מהיר עד הבית.

 

3. פילה

פילה הבקר הוא נתח הבשר היקר והרך ביותר שמגיע מהחלק התחתון של גב הפרה. הפילה מקבל את מרקמו הרך כל כך מכיוון שהשריר הזה לא משמש את הפרה לפעילות גופנית אינטנסיבית, מה הוא הופך לנתח עדין ורך במיוחד. הפילה מאופיין בטעם עדין וחלק, אך עם זאת, הוא עלול להיות חסר טעם אם לא יטופל כראוי. מסיבה זו, מומלץ לצלות אותו במהירות על אש גבוהה כדי לשמור על הטעם והמרקם, או לצרף אליו רוטב עמוק עשיר בטעם ומרקם.

3. פילה 

4. צ'אק סטייק

נתח הצ'אק  המוכר גם בשם צ'אך ופיקנייה, הוא אינו אחד מהנתחים היקרים ומחירו נגיש לכל כיס. הצ'אק מגיע מהחלק הקדמי של הפרה. לנתח זה יש מרקם סיבי יחסית ולכן הוא עלול להיות קצת קשה אם לא יטופל כראוי. עם זאת, כשהוא מטופל נכון על ידי חיתוך ופריסה נכונה, או צלייה איטית ממושכת במרינדה או רוטב, הצ'אק סטייק יכול להפוך לעסיסי, רך ומלא טעם מקסים.

 

לסיכום,

בין אם אתם חובבים מושבעים של בשר בקר או מחפשים להתנסות עם מגוון נתחים חדשים, חשוב להכיר את הנתחים השונים ואת הדרכים הנכונות לטפל בכל אחד מהם. הקפידו לתת לכל נתח את הטיפול המדויק כראוי, ותקבלו ארבעת נתחי בשר שיעניקו לכם חוויית טעמים בלתי נשכחת.

המדריך לקרניבורים 3 נתחים שאתם חייבים להכיר!

באותו נושא
סו ויד
מה זה סו ויד?

בישול סו ויד היא שיטה שצברה פופולריות בשנים האחרונות, בעיקר בקרב בשלנים ביתיים וחובבי אוכל. טכניקת בישול זו כוללת בישול מזון בשקית אטומה בוואקום באמבט

קרא עוד »