יתרונות הכנת הבשר במעשנה ביתית

אם אתם חובבי אוכל ובשר בפרט, ועדיין מתלבטים אם לרכוש מעשנה ביתית, לאחר שתקראו את המאמר הבא כבר לא יהיה לכם כל ספק. במאמר הבא נפרט לכם על היתרונות של מעשנה ביתית ומדוע זו שיטת הבישול החדשה שאתם הולכים להתמכר אליה.

 

טעם הבשר

בעת תהליך העישון נוצר טעם חזק של עישון שלא יכול להיווצר בשיטות גריל אחרות. העישון מתקבל בתהליך איטי ועל אש נמוכה מה שמאפשר את פירוק החלבון שנמצא ברקמת השריר. התהליך האיטי הופך את הבשר לרך בעל טעם מיוחד. חלק מהטעם הנוצר מורכב מארומת העשן והעץ אשר פותחת את הטעמים.

 

ריח חזק ומראה עסיסי

תהליך עישון הבשר בתוך מעשנה יוצר ריחות חזקים מדהימים. עצי הבעירה מוסיפים לארומה וכך גם הטעם משתפר. קיימים סוגי עצים פופולריים כמו עץ אלון, פקאן, דובדבן, מייפל, תפוח, אלון ועוד. הארומות משתחררות בעשן ונספגות בבשר במהלך תהליך העישון. העישון מוסיף שכבה חומצית לבשר מה שנותן לו מראה מגרה במיוחד. טבעת העישון אשר נוצרת מסביב לבשר היא הסימן לעישון איכותי בקרב חובבני העישון.

 

בריאות

אחד היתרונות הגדולים בעישון בשר הוא שבעקבות התהליך הארוך והאיטי גם נתחי בשר רזים הם בעלי טעם, נראות וריח מעולים. בשרים מומלצים ועתירי חלבון רזה שניתנים לעישון הם עוף, הודו, דגים ובשר ציד. מאחר ואין לחות הנכנסת לבשר בעת תהליך העישון קורים שני דברים: הבשר נשמר יותר טוב משיטות צלייה אחרות, נוצרת קליפה מסביב לבשר אשר אינה מאפשרת לבקטריות וחיידקים לחדור לבשר.

 

תהליך העישון

תהליך העישון עצמו הוא מהנה וכיפי, לחובבי הבשר שבנינו, ניתן להכין שילובי בשר ועץ שונים, בתהליכי עישון מגוונים אשר יגלו לנו טעמים מופלאים חדשים בכל פעם מחדש. ריחות הבשר והעשן ישתלטו לנו על הגינה ויגרמו לנו ולכל הרחוב להזיל ריר הרבה לפני שהבשר יהיה מוכן. הישיבה בגינה ביחד עם המשפחה והחברים סביב הבשרים המגרים בהחלט תאחד את כולם לעוד ערב של תאבון והנאה.

 

סוגי אוכל מגוונים

במעשנה הביתית ניתן לעשן סוגי מאכל רבים ולא רק נתחי בשר כמו סטייקים או אסאדו. במעשנה ניתן לעשן את כל סוגי הבשר שניתן לחשוב עליהם, ולא רק בשר- החל מדגים, עוף, פירות, ירקות, מאפים ועוד הרבה. הנוחות והקלות בתפעול מעשנה מאפשרים צלייה בכל יום ובכל זמן שרק מתחשק לכם- לארוחת מאפים, בשרים או בכלל לארוחה טבעונית מלאה בירקות ופירות בטעם מעושן.

עישון בשרים זו שיטת הבישול הקדומה ביותר של האדם. כיום גילו שזו גם דרך נפלאה להגיע אל טעמים וריחות שלא ניתן להשיג בשיטות בישול אחרות. מעבר לקבלת הטעמים המיוחדים, הבונוס הגדול של המעשנה הוא שהיא לא מוגבלת רק לבשר, וניתן להכין ממנה מטעמים רבים ומגוונים.

בשר במעשנה ביתית

באותו נושא
סו ויד
מה זה סו ויד?

בישול סו ויד היא שיטה שצברה פופולריות בשנים האחרונות, בעיקר בקרב בשלנים ביתיים וחובבי אוכל. טכניקת בישול זו כוללת בישול מזון בשקית אטומה בוואקום באמבט

קרא עוד »