ארוחה אחת שווה 1000 מילים – כיצד להוציא את המקסימום מארוחת הצהריים?

ארוחת צהריים משפחתית או חברתית יכולה להיות משימה מעייפת בהיבט של הקניות, ההכנות, המתכונים והאנרגיות שיש להשקיע בה. מצד שני, היא יכולה להיות ארוחת שף מדהימה ללא מאמץ ובמינימום מרכיבים. כיצד להוציא את המקסימום מארוחת צהריים? על כך במאמר הבא.

 

ארוחת גורמה ללא מאמץ

אנשים רבים משתמשים בגריל גז או גריל פחמים כדי להכין ארוחות על האש טעימות ומהירות המונעות מהם להשקיע משאבים כמו שמשקיעים בארוחות צהריים מבושלות. ביחד אם זאת ישנם מקרים בהם רוצים שארוחת הצהריים תהיה משודרגת ממש כמו במסעדת גורמה במיוחד אם צריך לארח ורוצים להרשים את האורחים. לשם כך מעשנת תעשה את העבודה. מספיק לרכוש את נתחי הבשר הדרושים ולהניח אותם מהבוקר על המעשנת. היתרון שלה הוא עישון איטי ברמה גבוהה. בין אם מדובר בבשר או עוף ובין אם מדובר בארוחת דגים ועישון ירקות, הטעם שלהם יהיה שונה לגמרי בטכניקה זו. להצגת מעשנות בשרים לחץ כאן

 

מעשנת משולבת בגריל גז

ישנן מעשנות הפועלות באמצעות פחמים, באמצעות חשמל וכאלו הפועלות באמצעות גז. הטעם עצמו מגיע מהפחמים או האבנים שמניחים בגריל הגז. הם יכולים להיות בניחוחות ארומטיים שונים. למרות זאת, העישון והצלייה האיטית היא זו שתגרום לבשר להיות רך ועסיסי. מעשנת המשולבת בגריל גז תהיה יותר פרקטית כיוון שניתן לשמור על הטמפרטורה הרצויה ורמת חום מבוקרת. בכל מעשנת יהיה חום, אדים, עשן ושומן שיעניקו לבשר את הטעם האופייני לו, אך הטמפרטורה היא זו שתקבע את מידת העשייה שלו ואת מידת הריכוך. לא תרצו להניח בשר על מעשנת ולקבל אותו לבסוף שרוף.

 

מספיק גדול להרבה אורחים

ארוחת צהריים להרבה אורחים צריכה להיעשות על גריל או מעשנת עם שטח צלייה גדול שניתן לצלות עליו מספר רב של נתחים בו זמנית על מנת שכולם יצאו באותו הזמן והאורחים לא יצטרכו לחכות. כאשר מדובר בארוחות צהריים משפחתיות בלבד, ניתן לצלות את הבשר על גריל או מעשנת קטנים שחוסכים מקום אך מאפשרים הנאה מחוויית הצלייה והעישון. כדי להוציא את המקסימום מהארוחות ניתן לשדרג את הגריל או המעשנת ולהתקין בחצר או במרפסת מטבח חיצוני עם משטח עבודה מובנה, ארון אחסון, כיור, מקרר קטן וכמובן גריל עם מעשנת על פי הצרכים שלכם וגודל המקום. כך תוכלו להכין ארוחות צהריים באופן קבוע בחוץ במיוחד כשיש מזג אוויר נעים ולהבטיח לבני הבית ולאורחים שלכם ארוחה טעימה ממש כמו במסעדת גורמה.

 

במקום לצאת למסעדה

ארוחות צהריים איכותיות יכולות לחסוך לכם עלויות של ארוחות צהריים במסעדות כי הטעם שלהן לא יהיה פחות מהטעם שלהן במסעדות. באמצעות הגריל או המעשנת הנכונים תוכלו להכין סטייק מעושן, סינטה או כל נתח אחר וליהנות מחוויה קולינרית זהה.

מעשנת משולבת בגריל גז

באותו נושא
סו ויד
מה זה סו ויד?

בישול סו ויד היא שיטה שצברה פופולריות בשנים האחרונות, בעיקר בקרב בשלנים ביתיים וחובבי אוכל. טכניקת בישול זו כוללת בישול מזון בשקית אטומה בוואקום באמבט

קרא עוד »