איך תכנון נכון של המטבח יכול לחסוך לכם זמן?

מי לא מצא עצמו בהכנות לקראת בישול במטבח מחשב את כמות הזמן שייקח לו עד שהארוחה תהיה מוכנה?.

האם ידעתם שלאופן שבו המטבח שלכם מתוכנן יש חלק מאוד חשוב בכמות הזמן שאתם מבלים בו?.

תכנון נכון של המטבח יכול להפוך את משך זמן העבודה לקטן יותר ונוח יותר.

במאמר זה תבינו כיצד לתכנן נכון את המטבח שלכם בכדי שהעבודה תהיה מהירה, נוחה ונעימה יותר.

 

סוף מעשה במחשבה תחילה

תכנון מטבחים זהו עולם שלם,לפני שאנו ניגשים לתכנון המטבח עלינו לקחת כמה דברים בחשבון. את מי המטבח אמור לשרת? האם מדובר רק באדם אחד המבשל במטבח, כמות גדולה של אנשים?. ברגע שנבין למי צריך להיות הכי נוח במטבח נוכל להתחיל ולתכנן אותו. חשוב לזכור, אנו מתאימים את המטבח אלינו ולא אותנו למטבח, ארגנו אותו כך שהשהייה בו תהיה נעימה ונוחה.

 

חישובים חישובים

מדדו את מוצרי החשמל שלכם, את השיש, את משטחי העבודה וסדרו אותם בחלל באופן שיהיה לכם נוח. רכזו את מוצרי החשמל באזור אחד במטבח שיקל עליכם כאשר הם בשימוש. מדדו את גובה השיש מהרצפה, לרוב הגובה המומלץ הוא 90-95 ס"מ גובה ועומק השיש הוא כ- 60 ס"מ. עומק מגירות מטבח מומלץ הוא 60 ס"מ, אך וודאו כי אותם גבהים תואמים לגובה הממוצע שלכם, במידה ולא אל תחששו לעשות התאמות אליכם.

 

ניקיון מוסיף המון

רוב האנשים יזניחו את מיקום הפח בחלל, לחלק זה ישנה חשיבות רבה, תתארו לכם שאתם באמצע ההכנות לארוחה ואין לכם פח בנמצא. דאגו למקם את הפח קרוב למשטח העבודה שלכם אך לא באופן כזה שיפריע למהלך התנועה במטבח. את המדיח מקמו בסמוך לכיור וודאו כי ישנו משטח עבודה פנוי בסמוך לו, לא תרצו להוציא כלים נקיים מבלי שיהיה מקום בטוח להניח אותם.

 

גבהים, זה כל הסיפור

בכדי לייצר מקום אחסון נוסף צרו ארונות מטבח שיגיעו עד לתקרה, מבלי שיישאר רווחה בין התקרה לארון. כך תנצלו את החלל באופן מקסימלי ותמנעו מאבק להצטבר בחלק העליון של ארונות המטבח, תחסכו לכם ניקיון מיותר. וודאו כי ארונות המטבח העליונים מתחילים מגובה של 1.50 למדך הכי תחתון בהם. ברגע שיש מספיק מקום אחסון קל ותר להתנייד במטבח ופחות דברים מפריעים למהלך העבודה.

 

שני צדדים ליופי

חשוב לזכור, כל אחד היה רוצה מטבח יפה ונעים לעבוד בו, וזו אכן השאיפה, אך עדיין יש לבצע התאמה לאופי השימוש במטבח. אם אסתטיקה זה ערך עליון עבורכם, מטבח אינטגרלי הוא מטבח שיכול להתאים לכם. במטבח האינטגרלי נעשה שימוש בדלתות סמויות עם מנגנוני פתיחה מתוחכמים אשר יוצרים חזית אחיד וחלקה. מטבח זה לא יתאים לכל אחד ויש כאלו שאפילו ירגישו חוסר נוחות מהצורך לפתוח דלתות פעמיים בכל פעם שירצו לתפעל משהו במטבח.

 

לסיכום:

מי שמכיר אתכם הכי טוב הוא אתם עצמכם. צרו חלל שיהיה נעים לכם על פי הצרכים שלכם, חישבו היטב לפני תכנון המטבח ומה אתם התוצאה שאתם רוצים להשיג. ברגע שהחלטתם על אופי מטבח ועיצוב, החלו בביצוע השינויים וזכרו תמיד לבצע השוואת מחירים עד אשר תגיעו למטבח הרצוי בתקציב המתאים לכם. בהצלחה!

 

כיסאות

באותו נושא
מגשי אירוח
3 טיפים לבניית מגשי אירוח

מגשי אירוח יכולים להיות בדיוק הפתרון המושלם שאתם צריכים לאירוע הקרוב. מגשי אירוח נותנים את תחושת השפע המתבקשת שנרצה להעביר לאורחי האירוע שלנו, והדרך שלנו

קרא עוד »