5 תבלינים שישדרגו לכם כל ארוחה

גם אנשים שמבשלים הרבה וגם אנשים שמשלים מעט יודעים – תבלינים מיוחדים יכולים להפוך ארוחה מסתמית למדהימה באמצעות קורטוב שלהם.

אולם, לא כולם מכירים את כל סוגי התבלינים ואת שפע הטעמים והריחות שהם מביאים איתם.

אנחנו פה לספר לכם על תבלינים מיוחדים ביותר, שהופכים כל ארוחה מ"עוד ארוחה" לארוחה בלתי נשכחת.

 

מלח מעושן

מלח מעושן מערבב את הטעם של המלח לטעם של עישון. מלח מעושן לא נמכר בכל מקום, וניתן להשיגו במקום כמו חנות תבלינים. המלח המעושן מתאים מאוד למתכונים של בשר אבל לא רק: הוא מתאים מאד גם לתבשילים המערבים בתוכם קטניות. לאנשים שאוהבים טעם מעושן – זה התבלין המושלם בשבילכם.

 

סומאק

סומאק הוא אחד התבלינים המיוחדים ביותר, ומביני עניין משתמשים בו כל הזמן. ניתן לראות שהוא שימושי מאד ע"י חברות קייטרינג, זאת משום שחשוב לחברות קייטרינג להעשיר את המאכלים שהן מגישות באמצעות תבלינים מגוונים ומיוחדים.

הסומאק הוא תבלין הוא תבלין ים תיכוני. לעיתים מייבאים אותו מטורקיה, אך הוא גדל גם בישראל. הסומאק מתבלן פעמים רבות את סלטי הצל שמביאים לכם בצד בעת קניית שווארמה או פלאפל, אולם מביני העניין נוהגים לשים אותו לצורך שדרוג תבשילי קטניות כמו אורז, או כתבלין סודי לסלט מנצח.

 

זרעי כוסברה

גם אם אתם לא אוהבים כוסברה עליכם להכיר את התבלין הבא. זרעי כוסברה הופכים את הטעם של כל תבשיל לעשיר יותר. הם לא מוסיפים רק טעם אלא גם משפיעים על מרקם ויכולים להפוך אותו לפריך יותר. הם מתאימים מאד לתבשיליםי בסגנון הודי.

ניתן לטחון את זרעי הכוסברה ולהוסיף לתבשילים השונים. הטעם שיוסף לתבשילים יהיה לימוני. טיפ שלנו – זרעי הכוסברה מושלמים בתוך קציצות

 

מיורן

המיורן מזכיר בנראותו ובריחו את האורגנו והטימין. אולם, טעמו מיוחד יותר ושונה ממה שאתם רגילים. תוכלו להוסיף אותו לכל מאכל אליו הייתם מוסיפים אורגנו ולקבל טעם מעט שונה והרבה יותר מיוחד ממה שאתם רגילים. המיורן מתאים לרטבים האיטלקיים ולפוקאצ'ות.

 

תערובות תבלינים מיוחדות

מאד מומלץ ללכת לחנויות התבלינים השונות שמתמחות בנושא ולקנות תערובות. חנויות התבלינים כבר מערבבות לכם את התבלינים שהולכים טוב ביחד במינונים הנכונים, כך שכל שנותר לכם לעשות בעת בישול זה להוסיף את התערובת. התערובות מוכנות בצורה כך שכל תבלין נוסף אל התערובת בצורה שלא תשלט על טעמה, וכך היא יוצרת מגוון טעמים שלא ניתן להגיע אליה ללא מומחיות בתבלינים.

תערובת מומלצת במיוחד היא תערובת לעל האש. זאת משום שכל שיישאר לכם לעשות זה לצלות את הבשר, לא תצטרכו להתעסק עם הכנת מרינדה במשך שעות, הוסיפו את התערובת והבשר שלכם יצא פשוט מושלם ללא להתאמץ. תערובת כזו שתוגש באירוע תקבל שלל מחמאות, ותהא טעימה לכל המשתתפים.

פפריקה פלפל שחור ועוד

 

באותו נושא
מגשי אירוח
3 טיפים לבניית מגשי אירוח

מגשי אירוח יכולים להיות בדיוק הפתרון המושלם שאתם צריכים לאירוע הקרוב. מגשי אירוח נותנים את תחושת השפע המתבקשת שנרצה להעביר לאורחי האירוע שלנו, והדרך שלנו

קרא עוד »