יושבים במסעדה ויש ריח רע מהפה? מה דרכי הטיפול?

אתם יושבים במסעדה, בדייט או עם המשפחה ומבחינים שבכל פעם שאתם מדברים, האדם מולכם זע באי נוחות. איזו תחושה לא נעימה זאת להבין לפתע באמצע סיטואציה חברתית שיש לכם ריח רע מהפה. אספנו בשבילכם את הסיבות, הגורמים ודרכי הטיפול לריח רע מהפה כדי שלא תצטרכו לחשוש באף סיטואציה חברתית.

 

הסיבות והגורמים לריח רע מהפה

לריח רע מהפה יש מספר גורמים וסיבות. ישנם גורמים מקומיים כגון אכילת מאכלים שיוצרים ריח רע – כולנו מכירים את הבל הפה של שום או בצל. הימנעות מהמאכלים האלה או שטיפת הפה וצחצוח שיניים לאחר אכילתם, תפתור את הבעיה.

אבל ישנם גם גורמים אחרים לריח רע –  חיידקים שמצטברים על הלשון והחניכיים אשר חלק מהפעילות שלהם גורמת לריח רע. הצטברות של ליחות בסינוסים יכולה גם היא לגרום לריח רע, וכך גם הצטברות של חיידקים ואבנית על השקדים בגרון. סיבה נוספת יכולה להיות ריפלוקס – זוהי תופעה של עליית ריחות מהקיבה. באופן מפתיע, רוב הסובלים מהתופעה לא ירגישו בכאב ורק הריח הרע מהפה יהיה סימן לקיומה.

 

סוגי ריח רע מהפה

ריח רע מהפה יכול להיות תופעה מקומית שהסיבות לה הן תזונה, הרגלי היגיינה או תופעה כרונית שנובעת מחיידקים בחלל הפה, הגרון או הבטן. לריח רע מהפה יש שני מצבים – כרוני ומקומי. המצב המקומי ידרוש מכם לשנות הרגלי היגיינה ולהימנע ממזונות מסוימים.

מאידך, המצב הכרוני דורש טיפול והתייחסות עקבית. אז מה עושים? קודם כל כדאי לאבחן ממה נובע הריח הרע ולקבוע לדוגמה בדיקת חיידקי חניכיים אצל רופא השיניים. אפשר להתחיל בשינוי הרגלים ולהשקיע יותר בהיגיינת הפה.

 

דרכי הטיפול בריח רע מהפה

כאשר מקור הריח הרע מהפה הוא בעיית היגיינה –  קודם כל שנו הרגלים. השקיעו יותר בהיגייניה, בצחצוח השיניים ובניקוי הלשון פעמיים ביום. לאחר מכן נסו להימנע ממזונות שמייצרים ריח רע, כדוגמת שום, בצל, פסטרמה. אם פעולות אלה לא הניבו שיפור, יש צורך לבקר אצל רופא השיניים.

רופא השיניים יוכל לאבחן אם מקור הבעיה הוא בחלל הפה או מגיע מהבטן או הגרון. אם אתם סובלים ממצב כרוני של ריח רע מהפה, תוכלו להשתמש בחומרים ייעודיים שירשום רופא השיניים לניקוי חלל הפה, הלשון והחניכיים. טיפול נוסף וחשוב הוא טיפול במחלות חניכיים כדוגמת עששת שיכולות לגרום לריח רע. יתכן שתצטרכו טיפול מקצועי על ידי רופא השיניים, ניקוי והקצעת חניכיים אצל השיננית ושינוי הרגלי ההגיינה.

 

סיכום

ריח רע מהפה יכול להיות תופעה מטרידה מאוד וליצור מצוקה וחוסר נוחות חברתית, ובנוסף הוא יכול להעיד על בעיה גדולה יותר שדורשת טיפול. על כן, אם אתם מרגישים במצוקה שנובעת מריח רע מהפה כדאי מאוד לקבוע ביקור אצל רופא השיניים, לשנות הרגלים ולחסוך מעצמכם את המבוכה והמכשול הזה מהחיים החברתיים שלכם.

ריח רע מפה

באותו נושא
5 פתרונות לנשירת שיער

נשירת שיער היא תופעה שכיחה המשפיעה על גברים ונשים כאחד. בין אם היא נגרמת מגנטיקה, חוסר איזון הורמונלי או גורמים חיצוניים, לנשירת שיער יכולה להיות

קרא עוד »
גישור גירושין
כיצד להתכונן לגישור גירושין

גישור גירושין הוא הליך חלופי ליישוב סכסוכים המסייע לזוגות מתגרשים להגיע להסכמות מספקות באופן הדדי מחוץ לבית המשפט. הגישור מציע גישה שיתופית ופחות טעונה ומלאת

קרא עוד »
דרך המעבדה
נעים מאד – דרך המעבדה

בעידן המודע לבריאות של ימינו, צרכנים פונים יותר ויותר לתוצרת אורגנית, ומבקשים להבטיח שהמזון שהם צורכים נקי מכימיקלים מזיקים ומיוצר תוך שימוש בשיטות חקלאות ברות

קרא עוד »
תסמינים של מחלת צליאק
מה הם התסמינים לצליאק

מחלת צליאק היא הפרעה אוטואימונית חמורה הפוגעת בכ-1% מהאוכלוסייה. זה נגרם על ידי אי סבילות לגלוטן, חלבון שנמצא בחיטה, שעורה ושיפון. כאשר אנשים עם צליאק

קרא עוד »