ממה עשויים כלים מתכלים?

הכלים החד פעמיים שנכנסו לחיינו בעשרות השנים האחרונות וצברו תאוצה, הם ללא ספק פטנט נהדר. שימוש בכלים חד פעמיים חוסך לנו המון זמן והתעסקות: כבר לא צריך לשטוף ערימות של כלים אחרי האירוע, לא צריך לחשוש שילדים קטנים ישברו את כלי הזכוכית או החרסינה, ואין בעיה אם יהיו יותר אנשים מהצפוי, פשוט נשלוף להם עוד סט כלי אוכל מהאריזה.

העובדה שבשנים האחרונות יש גם כלים חד פעמיים מכובדים ואלגנטיים פתרה גם את הבעיה של אירועים חגיגיים יותר כמו שמחות משפחתיות או ארוחות חג ושבת, והפתרון נראה מושלם. אבל, כמו שכל מי שעוקב קצת אחרי החדשות יודע, לכלים החד פעמיים יש חיסרון אחד בולט, והוא זיהום הסביבה.

כלים חד פעמיים הם פסולת פלסטיק שלא מתכלה, וגורמת לנזק אקולוגי משמעותי לכדור הארץ. מה עושים אם אנחנו מצד אחד אוהבים כלים חד פעמיים, אבל מצד שני לא רוצים לפגוע בכדור הארץ? תמשיכו לקרוא ותגלו!

 

כלים חד פעמיים מתכלים

בשנים האחרונות, ועם העלייה במודעות לשמירת הסביבה ומניעת התחממות כדור הארץ, צץ פיתוח חדש בשוק: כלים חד פעמיים מתכלים. החברות הגדולות הבינו שאנשים לא רוצים לייצר כמויות גדולות של פסולת לא מתכלה, אבל מצד שני קשה להם לוותר על הנוחות והזמינות של כלים חד פעמיים, ופיתחו ומצר חדש.

הכלים הללו הם מצד אחד חד פעמיים, ניתן לקנות אותם בכמויות גדולות ובמחיר נוח יחסית, אבל מצד שני הם מתכלים ולא גורמים לנזק סביבתי גדול כמו הכלים החד פעמיים הרגילים.

כלים חד פעמיים

ממה עשויים כלים חד פעמיים מתכלים?

יש טכנולוגיות שונות וחומרי ייצור שונים שמהם מייצרים את הכלים החד פעמיים המתגלים. חלק מהכלים עשויים מחומרים צמחיים, ניתן למצוא כלים חד פעמיים מעץ, תירס, במבוק, קרטון ממוחזר, ועוד. בנוסף, יש חברות שמבטיחות שהכלים יוצרו אך ורק מעלים שנשרו מהעץ או מעצים בשטחי יער מתחדשים, כך שהייצור שלהם לא גורר כריתת יערות נרחבת ופגיעה סביבתית נוספת. חלק מהכלים עשויים מפולימר אורגני בשם PLA או מעמילן תירס.

 

איזה כלים חד פעמיים מתכלים יש?

כדאי שתדעו שיש מגוון לא קטן של כלים חד פעמיים מתכלים שניתן להשיג. היום נספר לכם על כוסות נייר לשתייה חמה. זהו אחד ממוצרי החד פעמי הכי חיוניים שקשה מאוד להחליף בכוסות רב פעמיות. מדובר על מצרך חובה כמעט בכל מקום עבודה, כנס מקצועי, או אירוע.

לא סביר שכל אדם יגיע לכל מקום עם כוס רב פעמית או שבכל מקום יחזיקו כמות גדולה של כוסות כאלה, וגם שאלת הניקיון מורכבת. אז אם אתם משתמשים קבועים בכוסות קרטון לשתייה חמה, אבל רוצים לשמור על כדור הארץ, תוכלו להשיג כוסות מתכלות ממש כאן https://www.rshamay.co.il.

 

סיכום

חשוב שתדעו, אפשר להמשיך להשתמש בכלים חד פעמיים בלי לפגוע בכדור הארץ!

 

כלים מתכלים
כלים מתכלים
באותו נושא
5 פתרונות לנשירת שיער

נשירת שיער היא תופעה שכיחה המשפיעה על גברים ונשים כאחד. בין אם היא נגרמת מגנטיקה, חוסר איזון הורמונלי או גורמים חיצוניים, לנשירת שיער יכולה להיות

קרא עוד »
גישור גירושין
כיצד להתכונן לגישור גירושין

גישור גירושין הוא הליך חלופי ליישוב סכסוכים המסייע לזוגות מתגרשים להגיע להסכמות מספקות באופן הדדי מחוץ לבית המשפט. הגישור מציע גישה שיתופית ופחות טעונה ומלאת

קרא עוד »
דרך המעבדה
נעים מאד – דרך המעבדה

בעידן המודע לבריאות של ימינו, צרכנים פונים יותר ויותר לתוצרת אורגנית, ומבקשים להבטיח שהמזון שהם צורכים נקי מכימיקלים מזיקים ומיוצר תוך שימוש בשיטות חקלאות ברות

קרא עוד »
תסמינים של מחלת צליאק
מה הם התסמינים לצליאק

מחלת צליאק היא הפרעה אוטואימונית חמורה הפוגעת בכ-1% מהאוכלוסייה. זה נגרם על ידי אי סבילות לגלוטן, חלבון שנמצא בחיטה, שעורה ושיפון. כאשר אנשים עם צליאק

קרא עוד »