4 מטעמים שילדים אוהבים

ילדים, כמו מבוגרים, אוהבים אוכל. אלא שבניגוד למבוגרים, לחלק מהילדים יש נטייה לדחות על הסף מאכלים רבים בשל בררנות.

הורים רבים שואלים את עצמם מה להכין היום לארוחת הערב או הצהריים, משקיעים זמן ומחשבה, מבשלים, ולבסוף…הילד לא אוכל!

אילו מטעמים ילדים הכי אוהבים? על כך תוכלו לקרוא במאמר הבא.

 

סלט פירות \ סלט ירקות

אם תשאלו כל הורה מה הוא רוצה שהילד שלו יאכל, והרבה – הוא יענה שהוא מעוניין שילדיו יאכלו פירות וירקות. הדבר מובן לאור העובדה שהפירות והירקות מלאים בויטימינים ומינרלים החיוניים לבריאותו של הילד.

אלא שהדבר לא תמיד מצליח, וילדים רבים יותירו צלחות עם פירות וירקות יתומות ונטושות, וכלל לא יתעניינו בהם.

איך בכל זאת תוכלו לשלב פירות וירקות בתפריט היומי של ילדיכם? הכינו להם סלט! זה יכול להיות סלט פירות, או סלט של פירות וירקות. הצבעוניות של הסלט מרשימה את הילדים, ומעודדת אותם לטעום ולאכול. תוכלו לשתף את הילד בחיתוך הירקות והפירות לסלט, ובכך להרוויח פעילות משותפת ונעימה יחד.

 

מנת הפחמימות המנצחת – פסטה בשלל רטבים

הפחמימות מהוות מרכיב חשוב ומשמעותי בתזונתם של ילדים ומבוגרים כאחד. הפחמימות קיימות במגוון רחב של צורות – תפוחי אדמה על שלל צורות ההגשה, פתיתים, אורז, וכמובן – פסטה.

הפחמימות מספקות אנרגיה חשובה, ומומלץ להגישם לצד מנה של חלבון כמו בשר, דג, או ביצים. המנה האהובה ביותר על ילדים היא כמובן הפסטה.

הפסטה מגיעה בצורות שונות, וילדים אוהבים אותה מאוד. תוכלו להגישה ברוטב חלבי כמו שמנת ופטריות, או ברוטב על בסיס עגבניות. הילדים שלכם תמיד ישמחו לאכול פסטה!

 

שניצל – מנת החלבון האולטימטיבית לילדים

בכל הקשור לחלבון, המהווה מרכיב חשוב בבניית מסת השריר ואחראי לשובע, הורים רבים מאותגרים, שכן ילדים רבים לא ממהרים לטעום מנות בשריות כמו קציצות, ואף נגעלים לטעום מאכלים שלנו המבוגרים טעימים מאוד, כמו דגים למיניהם.

עם זאת, קיימת מנה בשרית שכל ילד ישמח לאכול, והיא השניצל. אנחנו לא מכירים הרבה ילדים שיסרבו לאכול שניצל חם ועסיסי, הישר מהמחבת. גם כאן תוכלו לשתף את ילדיכם בתהליך ההכנה של השניצל, מערבוב הביצים לבלילה, ועד לציפוי השניצלים בפירורי לחם.

 

וגם קצת מתוק לנשמה

נכונה האמרה כי לא נכון להפריז בצריכתם של ממתקים, אך צריכה של ממתקים במינון נכון איננה מזיקה לבריאות באופן משמעותי. נהוג להתייחס לממתקים בתפריט כמעין צ'ופר וסיום מתוק לארוחה טובה.

אלה יכולים להיות שוקולדים מסוגים שונים, מסטיקים, סוכריות גומי, או גלידה – זה ממש לא משנה. ילדים מקבלים באהבה את כל סוגי הממתקים שהם.

 

לסיכום

בניית תפריט מזין ולא פחות חשוב מכך, טעים, עבור הילדים שלכם עלולה להיות משימה מאתגרת. מילת המפתח היא ניסוי וטעיה. מומלץ לנסות להגיש לילד מאכלים שונים, ולראות מה הוא אוהב.

שיהיה בתאבון!

פרות

 

באותו נושא
מגשי אירוח
3 טיפים לבניית מגשי אירוח

מגשי אירוח יכולים להיות בדיוק הפתרון המושלם שאתם צריכים לאירוע הקרוב. מגשי אירוח נותנים את תחושת השפע המתבקשת שנרצה להעביר לאורחי האירוע שלנו, והדרך שלנו

קרא עוד »