מה ההבדל בין שיש לגרניט פורצלן

שיש וגרניט פורצלן הם שני חומרים נפוצים מאוד בבנייה ובעיצוב הבית. במקרים רבים נעשה בשניהם שימוש למטרות זהות או חופפות, למשל עבור משטחי עבודה, חיפויים, אריחי מרצפת ואפילו מדרגות. שני סוגי החומרים פופולריים במיוחד עבור ריצוף הבית בגלל היותם קשוחים ואיתנים וכתוצאה מכך מתאימים, הן מבינה עיצובית והן מבחינה מעשית. במאמר זה נרחיב לגבי החומרים הללו ונעמוד על ההבדלים ביניהם.

 

שיש טבעי

השיש נוצר באופן טבעי והוא מתגבש בתהליכים גיאולוגים בבטן האדמה. השיש הפך לחומר גלם מבוקש כבר בעת העתיקה כאשר הוא שולב ביצירות אדריכליות יוקרתיות. המהפכה התעשייתית והגברת יכול הכרייה הממוכנת הוזילו את מחירי השיש והפכו אותו לנגיש יותר. הערך האסתטי של השיש גבוה ואלמנטים רבים שלו לא ניתן לחקות. עוד על שיש למטבח בראשון לציון כאן.

 

גרניט פורצלן

גרניט פורצלן הוא חומר גלם הנוצר באופן מלאכותי והוא עמיד במיוחד ונוח לטיפול. בגלל שמדובר בחומר גלם מלאכותי ניתן להקנות לו מאפיינים עיצוביים מובחנים ואף לחקות את החזות של אבנים יוקרתיות וחומרי גלם אחרים. ניתן לעשות בגרניט פורצלן שימוש מאוד מגוון ומכיוון שבתהליך הייצור החול וחרסית נשרפים בטמפרטורה גבוה הוא גם חזק במיוחד.

 

הבדל במחיר

המחיר של שיש לרוב יהיה גבוה יותר, הן עבור חומר הגלם עצמו והן עבור עבודת ההרכבה הדורשת מיומנות גבוהה יותר ומשך זמן ארוך יותר. המחיר של גרניט פורצלן הוא נמוך משמעותית וגם מחיר ההרכבה שלו לרוב זול יותר ביחס לאבנים אחרות, כמו שיש טבעי. ההבדל במחירים מגלם הבדל בערך האסתטי שבין חומרי הגלם הללו.

 

רמת שחיקה

הבדל מרכזי נוסף בין שיש לגרניט פורצלן הוא ברמת השחיקה של חומרי הגלם הללו. לשיש טבעי יש רמת שחיקה בינונית והוא נשחק בקלות יחסית דבר שגורם להחלפה מהירה יותר ולאובדן יתרון עיצובי עם הזמן. לעומת זאת לגרניט פורצלן רמת שחיקה גבוהה יותר והוא מחזיק זמן רב יותר וניתן להרכיבו בקלות ולתחזק ולטפל בו גם באגרסיביות מבלי לפגוע בו.

 

יישום חומרי הגלם

חומר הגלם גרניט פורצלן עמיד יותר ופונקציונאלי יותר מאשר השיש. לכן כאשר מדובר על יישום בעיצוב הבית מומלץ לעשות בו שימוש במיקומים בהם השימוש אינטנסיבי יותר ובהם יידרש ניקוי באופן שוטף יותר. לשיש אמנם יש ערך אסתטי גבוה יותר אך מומלץ ליישמו במיקומים  בהם השימוש פחות אינטנסיבי. שיש יתאים יותר לנוי ולתצוגה מאשר למיקומי עשייה.

 

סיכום ההבדלים

לסיכום הנושא, במאמר זה עסקנו בהבדלים שבין גרניט פורצלן ושיש. כפי שציינו, השיש נוצר בתהליכים טבעיים והוא נחשב יפה יותר ומחירו גבוהה יותר. השיש גם נשחק במהירות גדולה יותר וככל שמדובר על שימוש אינטנסיבי יתכן ויהיה עדיף להתקין גרניט פורצלן ולהשאיר את השיש למיקומים בהם האסתטיות והיופי יבואו לידי ביטוי.

שיש וגרניט פורצלן

באותו נושא
5 פתרונות לנשירת שיער

נשירת שיער היא תופעה שכיחה המשפיעה על גברים ונשים כאחד. בין אם היא נגרמת מגנטיקה, חוסר איזון הורמונלי או גורמים חיצוניים, לנשירת שיער יכולה להיות

קרא עוד »
גישור גירושין
כיצד להתכונן לגישור גירושין

גישור גירושין הוא הליך חלופי ליישוב סכסוכים המסייע לזוגות מתגרשים להגיע להסכמות מספקות באופן הדדי מחוץ לבית המשפט. הגישור מציע גישה שיתופית ופחות טעונה ומלאת

קרא עוד »
דרך המעבדה
נעים מאד – דרך המעבדה

בעידן המודע לבריאות של ימינו, צרכנים פונים יותר ויותר לתוצרת אורגנית, ומבקשים להבטיח שהמזון שהם צורכים נקי מכימיקלים מזיקים ומיוצר תוך שימוש בשיטות חקלאות ברות

קרא עוד »
תסמינים של מחלת צליאק
מה הם התסמינים לצליאק

מחלת צליאק היא הפרעה אוטואימונית חמורה הפוגעת בכ-1% מהאוכלוסייה. זה נגרם על ידי אי סבילות לגלוטן, חלבון שנמצא בחיטה, שעורה ושיפון. כאשר אנשים עם צליאק

קרא עוד »