מה אפשר לבשל בטאבון ביתי ואיך להפעיל אותו

לפני שנדבר על הפריטים שניתן לבשל בטאבון ביתי ואיך להפעיל טאבון שכזה, נדבר קצת על מה זה בכלל טאבון, ומדוע לרכוש אותו.

 

מהו טאבון ביתי?

ראשית, טאבון, מלכתחילה – הוא תנור אפיה. גם טאבון ביתי הוא למעשה תנור המעוצב בצורה ייחודית, מחזיק בתכונות בישול וצליה ברמות איכות גבוהות. טאבון קלאסי, בנוי בהרבה מקרים ממשטח אפיה כאשר מעליו כיפה חזקה ועמידה. ישנם דגמים המגיעים עם ארובת עשן, שיש בה פתח או שניים. כאשר אחד מהם נועד להכניס מאכלים והשני נועד לתחזק ולתפעל את חום הבערה. לטאבון המדובר יכולת לשמור על מידת חום גבוהה ועל כן בישוליו נהנים מרמה זו של חום.

 

יתרונות בהפעלת טאבון ביתי

יש שיגידו שהיתרון המיידי לרמת הבישול של הטאבון היא הארומה המעושנת ואף השרופה קלות המתקבלת עם המאכלים. כיום, ניתן להגשים חזון ולהביא חזון לבית במחיר נגיש למשתמש. ישנם טאבונים ביתיים שיכולים להגיע לטמפרטורה של כ-500 מעלות צלזיוס ואף לאפות פיצה תוך 60 שניות. כן, אנחנו יודעים – נשמע שימושי ביותר.  איכות נוספת לטאבון הביתי – היא גודלו הקומפקטי, הנייד וקלות משקלו. כך שניתן להשתמש בו בחללים חיצוניים ביתיים ובמקרים מסוימים גם בחללים פנימיים. לא צריך להיות מומחה גדול כדי להפעילם או שרירן גדול כדי להעבירם ממקום למקום.

 

למי טאבון ביתי יכול להתאים?

טאבון ביתי יכול להתאים למשפחות שרוצות לאפות ביחד ולהנות מהתוצר. בייחוד אם הן מכינות יחד את הבצק, הרוטב והתוספות – כך שהפיצה היא לחלוטין תוצרת בית. או כל דבר אחר שנכנס לתנור.  הטאבון יכול לשמש גם כמקור לאירועים חברתיים. וכאמור, ניתן להכין בו יותר מאשר פיצה. גם אם חזון הפיצה ב-60 השניות כבר כשלעצמו מפתה להפליא.

 

מה ניתן לאפות ולבשל בטאבון ביתי?

בין יתר הפריטים שניתן לאפות בתנור הביתי הנם:

  1. מאפים באופן כללי
  2. פיתות ולחמים
  3. עראיס
  4. פוקצ'ות
  5. קלצונה
  6. לחמעג'ון
  7. בשר – במחבת יצוקה, סיר מתאים או תבנית צלייה ייעודית
  8. עוף – תלוי בסגנון העדפה. ניתן גם להכניס עוף שלם לתנור.
  9. דגים – בייחוד אם אוהבים דגים מעושנים. יש דרכים שונות להכין אותם
  10. ירקות – בייחוד אם אוהבים ירקות שרופים. ניתן להשתמש בכלי בישול, אפיה או צליה או פשוט לעטוף בנייר אפייה וצלייה מתאים (טיפ למקצוענים: ועשוי מחומרים ידידותיים לאדם ולסביבה)
  11. פיצה (כמובן)
  12. קינוחים – כנאפה, שוקולד, קרמבל וכן הלאה

 

איך מפעילים טאבון ביתי?

כאמור, טאבון ביתי אמור להיות די קל להפעלה. לכל דגם אופציית ההפעלה והבעירה שלו. יש כאלו הפועלים על שבבי עץ דחוסים שניתן לרכוש בחנויות הטאבונים והמעשנות. יש שפועלים על עצים רגילים ופחמים כך שניתן לקחת ולקבל אותם מהיער הקרוב או לרכוש. ויש הפועלים על גז וניתן לחבר להם בלו גז, אם כי אולי יהיה צורך בחיבור מתאם או מווסת עבורם.

טאבון

 

באותו נושא
מגשי אירוח
3 טיפים לבניית מגשי אירוח

מגשי אירוח יכולים להיות בדיוק הפתרון המושלם שאתם צריכים לאירוע הקרוב. מגשי אירוח נותנים את תחושת השפע המתבקשת שנרצה להעביר לאורחי האירוע שלנו, והדרך שלנו

קרא עוד »