מאכלים שלא מומלץ לתת לילדיכם לאכול בשעות הערב

כל הורה מכיר את הלילות הלא שגרתיים האלו, במהלכם, הילדים לא מצליחים לישון.

הם שוכבים במיטה עם עיניים פקוחות ומתלוננים בכל כמה רגעים על קושי להירדם.

אנחנו שולחים אותם שוב למיטה, מציעים כוס מים, סיפור, נשיקה או חיבוק.

אבל כל אלה לא משנים את העובדה שהם נראים ערניים לחלוטין.

מקרים שכאלו עשויים להתרחש לאחר צריכה של מאכלים מסוימים שמכילים חומרים שעלולים לפגוע בשינה.

כשהילדים שלנו ישנים שינה לא מספקת, הדבר עלול לפגוע בגדילה שלהם, להעלות את הסיכוי להשמנת יתר ואפילו לפגוע בכישורים קוגניטיביים.

הסיבות הללו מראות לנו כי חשוב מאוד לשים לב למאכלים שהם צורכים החל משעות אחה"צ, כדי להימנע ממצב שבו הם מתקשים לישון בלילה.

יש הורים שלא יודעים מה הסיבה לכך שהילדים שלהם ערניים בשעות הערב. הם כנראה מחפשים ברגעים אלו ממש מתנפחים להשכרה כדי שתהיה להם את האפשרות לעייף את הילדים החל משעות הצהריים.
אם הם רק היו יודעים ששינוי תזונתי יכול לשנות את כל התמונה, הכול היה נראה אחרת.

 

אם אתם מכירים הורים כאלה, כדאי שתעבירו להם את רשימת המאכלים והמשקאות שלא מומלץ לתת לילדים לאכול בשעות הערב. להלן הרשימה:

קולה ותה

קולה ותה הם משקאות שמכילים קפאין (כן, אותו הקפאין שאנחנו צורכים בדרך כלל בשעות הבוקר כדי להתעורר).
כדאי להימנע ממתן משקאות אלו החל משעות אחרי הצהריים, כדי שתהיו בטוחים שהם לא יפגעו בשינה של הילדים.
ההמלצה היא להימנע מצריכה של משקאות שמכילים קפאין בקרב ילדים בגילאים צעירים. יש מי שאומרים שצריכה של משקאות אלו גורמת לילדים שלהם לקפוץ על הספות, לטפס על הקירות ואם רק הייתה להם אפשרות, הם היו קופצים על מתנפחים עד השעות הקטנות של הלילה.

 

מזונות שמכילים סוכר

באופן כללי, מומלץ למבוגרים ולילדים כאחד להימנע ככל הניתן מצריכה של סוכר. סוכר עשוי לגרום לגוף שלנו להיות במצב של ערנות יתר. זו הסיבה שעדיף שלא לתת לילדים ממתקים ואפילו פירות לקראת שעות הערב.
אם אתם נוהגים לשתות שתיה מתוקה בארוחות, גם אם מדובר בשתייה שנחשבת בריאה כמו מיץ תפוזים טבעי, כדאי לצרוך את השתייה הזו בשעות הבוקר, כדי לעורר את הילדים.
הדבר נכון גם לגבי צריכה של שוקו מאבקה לפני השינה, בין אם אתם ממתיקים את המשקה של הילדים ובין אם לא, יש סוכרים באבקה עצמה וגם בחלב! כך שעדיף בשעות הערב פשוט לשתות מים.

 

מלח

אם הילדים שלכם מתעוררים מספר רב של פעמים במהלך הלילה בשביל לשתות, סביר להניח שהסיבה לכך קשורה לצריכה של מלח או מונוסודיום גלוטומט בשעות הערב. רמות גבוהות של נתרן בדם עלולות לפגוע בשינה של הילדים, לכן, מומלץ להימנע מצריכה של מלח ומונוסודיום גלוטומט בשעות הערב.

 

משקה מתוק

באותו נושא
מגשי אירוח
3 טיפים לבניית מגשי אירוח

מגשי אירוח יכולים להיות בדיוק הפתרון המושלם שאתם צריכים לאירוע הקרוב. מגשי אירוח נותנים את תחושת השפע המתבקשת שנרצה להעביר לאורחי האירוע שלנו, והדרך שלנו

קרא עוד »