כל מה שרציתם לדעת על עלי הגת ולא ידעתם את מי לשאול

צמח הגת – צמח ששמו בכלל "קאת נאכלת" וכמעט כולם שמעו עליו. בדרך כלל, אנשים יקשרו צמח זה לעדה התימנית ומסורותיה, אך יש הרבה יותר בגת מהנראה לעין. אז מה זה צמח הגת, איזה ערכים נוספים הוא מכיל ומה עושים איתו באירועים?

 

מה זה בכלל גת?

אי פעם שאלתם את עצמכם "מה זה גת?" כי אם כן, הנה כמה עובדות כלליות על צמח הגת. שמו מגיע מערבית ובכלל מקורו הוא "קאת", הוא צמח ממשפחה הנקראת 'קלסטריים' ומשמש ללעיסה לרוב. לצמח כמה זנים ומגיע במקור מאזורי אפריקה וחצי האי ערב. בחלק ממדינות העולם השימוש בגת אסור מכיוון שמכיל חומרים הנחשבים לסמים (קאתין וקאתינון).

 

ערכים תזונתיים

צמח הגת מכיל בתוכו ערכים תזונתיים רבים. מלבד סגולותיו הרפואיות הוא גם מכיל כמויות גבוהות יחסית של ויטמינים ומינרלים, ביניהם: ברזל, ויטמין C, חומר מקור לויטמין A וסידן. כל אלה חומרים חשובים וחיוניים לשמירה על אורח חיים בריא, כך שאם ניתן לשלב אותם דרך הגת זה פתרון מעולה. ואם זה בלבד לא גרם לכם לשאול את עצמכם "איפה קונים גת?", רק תחכו.

 

שמירה על בריאות דרך שימוש בגת

 

  • הורדה במשקל

שימוש קבוע בגת (במינונים סבירים כמובן) מוריד את רמות הסוכר בדם, גורם לדיכוי התיאבון ולתחושה מהירה של שובע. אלמנטים אלה יחד מאפשרים – לאלו הנמצאים במשקל עודף ומעוניינים לשפר את בריאותם – להוריד במשקל בצורה מדודה ובכך לשפר את מצב הגוף ואורח חייהם הכללי.

 

  • לחץ דם ונשימה

לעיסה קבועה של גת נמצאה כמשפרת נשימה ומועילה בחיזוקה במקרים של בעיות נשימה, נראתה כמחזקת גם אל מול מחלות כמו שחפת (לעיסת הגת אינה משמשת כתחליף מלא לטיפול בשחפת ויש בכל זאת להיוועץ ברופא) ונמצא שלעיסת גת קבועה יכולה להוביל לשיפור זרימת הדם בגוף.

 

  • פעילות מינית

נמצא שלעיסת גת משמשת כמעין ויאגרה ממקורות טבעיים ויכולה לשפר פעילות ועוררות מינית. מלבד זה, צמח הגת יכול לשפר רמות פוריות אם נלעס על ידי שני בני הזוג ולהעלות את סיכויי הכניסה להריון.

 

שימוש מסורתי בצמח הגת

צמח הגת משתתף במסורות חברתיות מסוימות, במדינות שונות ולא רק בתימן. נהוג ללעוס את הצמח יחד, כחלק מהפעילות החברתית, עד שמיץ הגת מסתיים ואז מוציאים את העלים הנותרים. השפעת הצמח גורמת לעיתים להתרוממות רוח, שמחה ורוגע, בעיקר רגשות חיוביים, והצמח נחשב סם. למרות זאת, הוא אינו נמצא כממכר וגם מבחינות בריאותיות – לא נמצא כגורם לנזק בריאותי או מסוכן לבריאות, רק כדאי לא להפריז בשימוש.

 

סיכום

צמח הגת מכיל הרבה מעבר למה שרוב האנשים יודעים, ואפילו מציג השפעות חיוביות על הצורכים אותו ויתרונות בריאותיים נפלאים. שימוש בו אינו מסוכן כמו דברים רבים אחרים הנחשבים לסמים והוא מוביל לתחושות חיוביות.

צמח הגת

באותו נושא
5 פתרונות לנשירת שיער

נשירת שיער היא תופעה שכיחה המשפיעה על גברים ונשים כאחד. בין אם היא נגרמת מגנטיקה, חוסר איזון הורמונלי או גורמים חיצוניים, לנשירת שיער יכולה להיות

קרא עוד »
גישור גירושין
כיצד להתכונן לגישור גירושין

גישור גירושין הוא הליך חלופי ליישוב סכסוכים המסייע לזוגות מתגרשים להגיע להסכמות מספקות באופן הדדי מחוץ לבית המשפט. הגישור מציע גישה שיתופית ופחות טעונה ומלאת

קרא עוד »
דרך המעבדה
נעים מאד – דרך המעבדה

בעידן המודע לבריאות של ימינו, צרכנים פונים יותר ויותר לתוצרת אורגנית, ומבקשים להבטיח שהמזון שהם צורכים נקי מכימיקלים מזיקים ומיוצר תוך שימוש בשיטות חקלאות ברות

קרא עוד »
תסמינים של מחלת צליאק
מה הם התסמינים לצליאק

מחלת צליאק היא הפרעה אוטואימונית חמורה הפוגעת בכ-1% מהאוכלוסייה. זה נגרם על ידי אי סבילות לגלוטן, חלבון שנמצא בחיטה, שעורה ושיפון. כאשר אנשים עם צליאק

קרא עוד »