כל כמה זמן צריך להחליף מצנם?

צריכים מצנם חדש? אם אתם מגלים שהטוסטר הישן שלכם עדיין עובד היטב ולא נראה פגום, ייתכן שלא צריך למהר להחליפו. אבל מה לגבי מצנמים ישנים? הנה כמה דגשים ששווה לקחת בחשבון, המשיכו לקרוא במאמר הבא. 

כשמדובר בהחלפת מוצרי חשמל, כמו למשל טוסטר (או מצנם), זה מאוד תלוי בתדירות השימוש במוצרים אלו ובאופן השימוש בהם. בעוד שחלק מהאנשים יידרשו להחליף מוצרי חשמל מסוימים במהרה, אחרים ישמרו על מוצרי חשמל במצב תקין במשך שנים ארוכות. בסופו של דבר, הרבה מזה זה גם עניין של מזל, מכיוון שחלק מהמוצרים יכולים להיות אמינים ואחרים לעיתים פחות. בכל מקרה, הנה 2 מהסממנים אשר יכולים להעיד על כך שהגיע הזמן להחליף מצנם:

  1. חלודה: חלודה היא המכה הכי גדולה של מכשירים חשמליים, מה שעשוי להצריך החלפה או ניקוי רציני.
  2. ריחות לא טובים: לא פעם, חלקים מהמצנם עשויים להתחמם בעקבות הולכה חשמלית לא תקינה, מה שעשוי חלילה להסתיים בשריפה. אם אתם מזהים ריחות מוזרים מהמצנם, נתקו אותו מהחשמל.

 

כמה זמן מצנם אמור להחזיק מעמד?

מצנם, באופן כללי, אמור להחזיק מעמד כמה שנים טובות, כ-5 – 10 שנים ברוב המקרים. עם זאת, זה מאוד תלוי באופן שבו מתחזקים את המוצר. חשוב תמיד להסיר שאריות שומן ומזון מהמכשיר, בעוד כי אחסון נכון של מצנם גם תורם רבות לתקינות שלו בטווח הארוך.

רוב האנשים צריכים לשאוף להחליף את מוצרי החשמל שלהם לפחות כל 5-10 שנים, אך זה עשוי להשתנות בהתאם לתדירות השימוש במוצר ולאיכותו הכללית. בואו נגיד ככה, ישנם חלקים בעולם, כמו למשל סין, שבהם נהוג לייצר חיקויים. לכן, חשוב לבדוק היכן המכשיר יוצר ומי החברה המייצרת אותו.

להחליף את המחצלות שלך

מתי כדאי לתקן מצנם ומתי כדאי להחליף?

בכל הנוגע לתיקון או החלפה של המצנם בבית, לא תמיד קיימת תשובה חד משמעית בנוגע להחלטה זו. באופן כללי, ההחלטה לרוב תהיה תלויה במגוון גורמים כמו למשל:

  • גיל המצנם
  • תוקף האחריות
  • תדירות השימוש בו
  • סוג התקלה

אם הטוסטר עדיין חדש יחסית, ייתכן שיש לו אחריות. אחריות על מכשירים חשמליים בדרך כלל ניתנת לתקופה של שנה ועד 3 שנים בחלק מהמכשירים, כך ששווה לבדוק זאת.

 

כמה עולה לתקן מצנם וכמה עולה להחליפו?

אם אתם שואלים לגבי תיקון מצנם, מחיר תיקון טוסטר יכול לנוע בין כמה עשרות שקלים לבין כמה מאות שקלים בודדים, לרוב לא יותר מכ-150 ₪ – 350 ₪. עם זאת, חלק מהמצנמים האיכותיים עולים בערך את אותו הסכום הנ"ל, ככה שלעיתים כבר שווה להחליף את המכשיר.

לסיכומו של דבר, בין אם אתם מעוניינים לתקן או לרכוש מצנם, ההמלצה היא לקחת כמה דקות ולערוך השוואת מחירים מקוונת. תשוו מחירי טכנאים, חנויות מכשירים חשמליים וכן הלאה, מה שיאפשר לכם לחסוך לא מעט כסף בכיס בד"כ.

להחליף את המחצלות שלך

באותו נושא
5 פתרונות לנשירת שיער

נשירת שיער היא תופעה שכיחה המשפיעה על גברים ונשים כאחד. בין אם היא נגרמת מגנטיקה, חוסר איזון הורמונלי או גורמים חיצוניים, לנשירת שיער יכולה להיות

קרא עוד »
גישור גירושין
כיצד להתכונן לגישור גירושין

גישור גירושין הוא הליך חלופי ליישוב סכסוכים המסייע לזוגות מתגרשים להגיע להסכמות מספקות באופן הדדי מחוץ לבית המשפט. הגישור מציע גישה שיתופית ופחות טעונה ומלאת

קרא עוד »
דרך המעבדה
נעים מאד – דרך המעבדה

בעידן המודע לבריאות של ימינו, צרכנים פונים יותר ויותר לתוצרת אורגנית, ומבקשים להבטיח שהמזון שהם צורכים נקי מכימיקלים מזיקים ומיוצר תוך שימוש בשיטות חקלאות ברות

קרא עוד »
תסמינים של מחלת צליאק
מה הם התסמינים לצליאק

מחלת צליאק היא הפרעה אוטואימונית חמורה הפוגעת בכ-1% מהאוכלוסייה. זה נגרם על ידי אי סבילות לגלוטן, חלבון שנמצא בחיטה, שעורה ושיפון. כאשר אנשים עם צליאק

קרא עוד »