כך תתאימו יין לכל מנה בארוחה

איך מתאימים יין למנה? בשלב כזה או אחר אכלתם במסעדה ונשאלתם, איזה יין תרצו עם הארוחה? או שהייתם צריכים לארח משפחה או חברים והייתם צריכים לבחור את היין המתאים לסעודה שהכנתם עבור האורחים. תמיד עולה השאלה, ״איזה יין לבחור?״, כדי להבטיח את הארוחה הנעימה והטובה ביותר.

כאן, כדי לפתור את הבעיה המביכה שאנחנו נתקלים בה כל פעם מחדש, נסביר איך מבדילים בין סוגי יינות שונים, איך מתאימים יין לבן לא רק לדגים וננפץ את המיתוס שקובע כי יין אדום הולך רק עם בשר.

 

סוג הארוחה

קודם כל, מאוד חשוב להבין מהי אווירת הארוחה, כמובן שסוג היין חשוב לא פחות אך האווירה וסוגי הטעמים שתגישו הם מרכיב עיקרי במתכון להתאמה מושלמת בין יין למנה. איזו סוג ארוחה אתם מגישים? ארוחה כבדה כמו בשר אדום ונתח קצבים או משהו יותר קליל כמו דג או פשטידות. כך תוכלו להבין מהם הטעמים החזקים במנה שלכם ואילו טעמים פחות משתלבים עם סוגיי היין שברשותכם.

 

צבעי היין והאוכל

זה אולי ישמע קצת מפוברק אבל יש קשר ישיר בין צבע הארוחה או המנה שמוגשת לבין היין שמוגש איתה. כמו שנכון להתאים יין אדום לבשר אדום או יין לבן לדגים לבנים, ישנם עוד שילובים מפתיעים שמראים לנו את החשיבות של צבעי המרכיבים. לדוגמה, דגים שצבעם אינו לבן אלא יותר ורוד או אדום, נכון יותר להגיש עם יין אדום או רוזה, ואילו מנות כמו פסטה, פחמימות בהירות אחרות ואפילו בשר לבן, מתאימות ליין לבן.

 

מתי אין טעם ביין?

בכל זאת, יין, נפלא ככל שיהיה, לא מתאים לכל סוג אוכל, למעשה, יש אפילו מרכיבים וטעמים שאם מגישים אותם עדיף להימנע מיין ולבחור במשקה אלכוהולי אחר. כך למשל, אם אתם סועדים במסעדה שמגישה אוכל חריף, תראו שגם אם תרצו לשתות יין, הבחירה תהיה מאוד מצומצמת מפני שיש קושי בלהתאים יין למאכלים חריפים.

בנוסף, אם אתם אוכלים דבר מה ובו דגש מלוח, לא כדי לשתות יין, כל יין שהוא. אין הדבר אומר שאי אפשר ללכת למרלו ולבדוק אם את המגוון העצום.

 

הקשר בין היין לכל מנה בארוחה

אם אתם מתכננים או משתתפים בסעודה או ארוחה מפוארת הכוללת כמה סוגי מנות וטעמים מגוונים, יכול להיות שנכון יהיה לשנות את היין בהתאם למנה. לדוגמה, בדרך כלל עדיף לפתוח את הארוחה עם יין קליל, לא כבד שלא מאפשר להגיע למנה העיקרית, אלא משהו כדי לעורר אווירה נעימה ונינוחה. חשוב גם שהיין הפותח יהיה כזה שיעורר תאבון בסועדים. במנה העיקרית, שתהיה בדרך כלל מאכל כבד כמו בשר, יש להגיש יין אדום עם טעם עשיר.

 

טעמים כללים

ובכל זאת, ניתן גם כמה שילובים יותר ספציפיים של טעמים מנצחים. אם אתם מגישים סלט או ירקות נכון לשלב עם יין חומצי וקל. אם המנה כוללת דגים היין צריך להיות בהתאם לכמות השומן בדג, שמן יותר דורש יין לבן יותר. בשר לעומת זאת משתנה בהתאם להכנה שלו, בשר מבושל ילך לרוב עם יין אדום בעוד שבשר מטוגן או צלוי יתאים ליין אדום.

 

לסיכום

ישנם המון כללים חשובים כיצד נכון להתאים את היין שלכם למנה. בין אם יש לבדוק בצורה עקבית את הצבעים של האוכל או שיש לסדר את היינות בהתאם לסוג המנה מתוך ארוחה שכוללת כמה מנות. כמובן, מאוד חשוב לזכור שלא תמיד צריך להתאים יין לכל ארוחה, יש טעמים שפשוט לא מסתדרים עם יין. כדי להבין ולראות את מגוון היינות השונים שאתם יכולים להיעזר בהם, אפשר לפנות לאתר מרלו ולבדוק את היינות השונים.

יַיִן

באותו נושא
מגשי אירוח
3 טיפים לבניית מגשי אירוח

מגשי אירוח יכולים להיות בדיוק הפתרון המושלם שאתם צריכים לאירוע הקרוב. מגשי אירוח נותנים את תחושת השפע המתבקשת שנרצה להעביר לאורחי האירוע שלנו, והדרך שלנו

קרא עוד »