3 טיפים מומלצים להפרעות אכילה בקרב בני נוער

הפרעות אכילה בקרב בני נוער עשויות להיות בעלות השפעה מרחיקת לכת על בני הנוער, במיוחד כאשר הפרעות האכילה התחילו בילדותם של בני הנוער ומלוות אותן שנים רבות.

ברור לכול כי הפרעות אכילה הן תופעה אשר צריך להילחם בה ולעשות כמיטב יכולתם של ההורים והצוות החינוכי המעורב על מנת לסייע לבן או בת הנוער להתמודד עם הפרעות האכילה ולהרגיש טוב יותר.

 

הפרעות אכילה בקרב בני נוער

הפרעות אכילה בקרב בני נוער יכולות לבוא לידי ביטוי בכול מיני צורות אך גם בכול מיני דרגות חומרה. חשוב לזהות כמה שיותר מוקדם התפתחות של הפרעות אכילה על מנת גם לעצור או לפחות לצמצם אותן, כמה שיותר מוקדם. כיום, לצערנו, בני נוער רבים חווים בדרך כזאת או אחרת ביטויים של הפרעות אכילה לאור הרצון להיות כמו כולם ולענות על מודל יופי מדומיין שנפוץ בשנים אלו בכול העולם.

 

התייעצו עם איש מקצוע

לא משנה מה אתם קוראים או שמעתם אודות הפרעות אכילה, לכול בן או בת נוער תסמינים והיבטים שונים ולכן הטיפול גם צריך להיות מותאם אליהם. אם זיהיתם אצל הילד שלכם ביטויים של הפרעות אכילה כגון אי אכילה, הסתרת אוכל, דיבור על אוכל או על משקל ותסמינים נוספים שנראים לכם מחשידים, התייעצו עם איש מקצוע טרם אתם בהכרח ניגשים לעימות עם הילד שלכם בנושא. מדובר בעניין רגיש.

 

גלו אמון זהיר

הפרעות אכילה בקרב בני נוער בגיל ההתבגרות הן נפוצות מאוד ויכולות להיות שהן אכן פוגשות את הילד או הילדה שלכם. במקביל לכך, סביר כי תחילה הילד יתנגד לשתף או להודות בכך שזה דבר שמעסיק אותו, אולי מתוך פחד ואולי מתוך בושה. על כן, תנו לו להרגיש שאתם סומכים עליו ומאמינים בו, אך גם אל תוותרו אם אתם חושדים שאכן יש משהו שאתם לא יודעים עליו ושמעסיק אותו מאוד בהקשר אכילה.

 

נסו לשכנע ללכת לטיפול

לאחר התייעצות עם איש מקצוע תקבלו אתם כול מיני כלים והנחיות כיצד להתמודד עם בן הנוער שלכם אשר חווה הפרעות אכילה, אך זאת עדיין כנראה לא מספיק ויהיה מאוד יעיל אם גם הילד יסכים ללכת לטיפול אצל פסיכולוג על מנת לקבל סיוע בעצמו בנושא. הפרעות אכילה הן דבר אשר צריך להיות מטופל אצל אנשים שמתמחים בתחום ובעלי ניסיון ויעזור מאוד לילד לדבר עם מישהו כזה.

הפרעות אכילה בקרב בני נוער יכולות להביא לכדי מצבים נפשיים ופיזיים מסוכנים ומורכבים. תפקידם של ההורים חשוב לאין שיעור במקרה זה על מנת לשמור על הילד ולסייע לו להתמודד עם ההפרעות. יתרה מכך, חובתם של ההורים להתייעץ עם אנשי מקצוע על מנת לדייק את הטיפול ולא להחמיר בטעות את המצב.

נכשיר לחץ דם

 

באותו נושא
מגשי אירוח
3 טיפים לבניית מגשי אירוח

מגשי אירוח יכולים להיות בדיוק הפתרון המושלם שאתם צריכים לאירוע הקרוב. מגשי אירוח נותנים את תחושת השפע המתבקשת שנרצה להעביר לאורחי האירוע שלנו, והדרך שלנו

קרא עוד »