המקומות עם הקינוחים הטובים ביותר

מקס ברנר

המוכר והאהוב. מסעדה שנוצרה על טהרת השוקולד על ידי 2 אמני שוקולד בשם מקס פיטכמן ועודד ברנר. משמם נגזר שם המותג. הם התחילו בסניף קטן ברעננה, משם גדלו לעוד סניפים.

הרשת נמכרה מספר פעמים והפכה לענקית השוקולד שאנו מכירים היום. המסעדה מגישה מגוון רחב של מנות – מילקשייקים, ופל בלגי, עוגות, עוגיות קוקטייל וכו'. אחת המנות המפורסמות לדוגמא היא פיצה שוקולד.

בצק של פיצה וציפוי של שוקולד לבן וחום עם פירורי שוקולד מעל. מזכיר את העגבניות ופירורי הגבינה המוכרות מפיצה רגילה. המקום מגיש גם מעט מנות שאינן עשויות משוקולד כמו טוסטים וסלטים, אך זה שולי יחסית בהשוואה למתוקים.

 

קוקיז

גלידרייה שמתמחה ביצור מנה אחת – קוקילידה. תכלס גאוני. אז איך זה עובד? המקום מציע מגוון רחב של עוגיות וגלידות. הלקוחות בוחרים איזה שילוב מתחשק להם ומקבלים 2 עוגיות שביניהם כדור גלידה.

בין העוגיות תוכלו למצוא שוקולד צ'יפס, גבינת שמנת שוקולד צי'פס, שקדים מלוחים ושוקולד. הבדל נוסף בן הטעמים הוא גם במרקם. יש עוגיות רכות ויש קשיחות. הכל תלוי בדרך בה אתם אוהבים שהעוגייה משתלבת עם הגלידה שלכם. קראנצ'י או לא.

מבחינת טעמי הגלידה קיים מבחר רחב מאוד. המצחיק שביניהם לדעתנו הוא בצק קוקיז. כלומר אוכלים גלידה עם בצק עוגיות, על מצע עוגיות. יש גם אפשרות למנה טבעונית.

לרשת הקטנה יש 2 סניפים – בת"א ברחוב אלנבי ובכפר סבא בקניון אושילנד. מקווים שהחברה תגדל ותפיץ את אהבתינו לקוקילידה.

 

המלביה

אין טיול ברחובות יפו שלא מסתכם בקפיצה למלביה. לפעמים אנחנו הולכים לבקר ביפו רק בשביל המלביה והטיול הוא בעצם העניין המשני. המקום מגיש מלבי איכותי ואלכוהול בצד. יש יותר טוב מזה?

תוכלו למצוא במקום מלבי חלבי או טבעוני. תוכלו לבחור איזה סירופ לשים מעל וגם איזה תוספת. יש אפשרויות מגוונות המכילות שילובים בין עוגיות, בוטנים וקוקוס. תוהים כמה יעלה לכם כל הטוב הזה? 10 שקלים בלבד למנה! שווה!

למי שהחליט שמתחשק לו לנסות, יכול לגשת לאחד מהסניפים המפוזרים באיזור המרכז – יפו, גבעתיים, כפר סבא ו- 3 ברחבי ת"א.

 

גורדוס

אי אפשר להגיד את המילה מילקשייק בלי אוטומטית להיזכר בגורדוס. העניין המצחיק הוא שזו בכלל המבורגריה. גורדוס היא מסעדה שחרטה על דגלה את נושא האוכל המוגזם. הן במנות הרגילות והן בקינוחים. אז למרות שגם ההמבורגרים שלהם נפלאים נתמקד כרגע רק בקינוחים.

כשאתם מזמינים קינוח כדאי שתמצאו לכם פרטנר לחלוק איתו כי לבד לא תצליחו לסיים הכל. כל קינוח מתחיל מבסיס שנשמע לנו מוכר, כמו וופל בלגי או עוגת שוקולד, אך כשתקבלו את המנה תקבלו הפתעה ותגרום לכם לשלוף את המצלמות לאינסטגרם.

כמות התוספות והפינוקים היא הזויה. נראה קצת כאילו זרקו על הצלחת כל מה שהיה במטבח ואיך שהוא זה הסתדר בצורה מעוצבת. המילקשייקים שלהם הם גם תופעה בפני עצמה. מגיעים בכוסות גבוהות במיוחד שמקבלות עוד תוספת גובה של איזה 5 ס"מ, תלוי בקישוט המתוק שמעליהם. יכול להיות דונאט, עוגיה או קצפת. תלוי במה שהזמנתם.

בקיצור תבואו רעבים כשתלכו לבקר שם!

 

גלידה גולדה

אין על המוכר והאהוב. גלידה גולדה המפורסמת. יש עשרות סניפים, כמעט בכל עיר. שעות הפתיחה נמרחות לאורך כל היום. ויש גם משלוחים. כך שלא משנה באיזה סיטואציה אתם, גלידה גולדה היא תמיד אופציה. קיימות אפשרויות של טעמים טבעוניים (ללא חלב) וגם טעמים ללא סוכר.

אז למקרה שתהיתם מה מיוחד בגלידה שלהם ספציפית, נוכל לטעון למגוון הטעמים המיוחדים. פופקורן בדבש, היער השחור, ערמונים עם אגוזי לוז, קשיו מלוח וגליליות הם רק פריטים מרשימה ארוכה של טעמים מיוחדים שמגישים שם. מידי פעם החברה מייצרת עוד סוגים מיוחדים שנמכרים אקסלוסיבית רק בחלק מהסניפים ורק לפרק זמן קצר. כך שצריך למהר להגיע לאותם סניפים כדי לזכות לטעום אותם.

 

לסיכום

באופן מפתיע הבנו שבישראל כנראה שיש תרבות קינוחים עשירה משחשבנו. בכל פינה אפשר למצוא קינוחים. למי שרוצה לשדרג את רשימת החוויות הקולינריות שלו ולהפוך את הקינוח לארוחה עצמה מצאנו אפשרויות מדהימות.

נגמרו הימים שקינוח היה רק הנשנוש הקטן כשהבטן כבר מלאה. במקומות כמו קוקיז וגלידה גולדה תוכלו למצוא גלידות משודרגות שלא תמצאו בשום מקום אחר. במקס ברנר תאכלו לאכול שוקולד כמה תרצו בכל צורה שאי פעם חשבתם שאפשר לצרוך בה שוקולד.

המלבייה מפתיעה עם קינוח שחשבנו שהוא יחסית פשוט, אך מראה לנו שלא כך הדבר. מלבי הוא להיט. בנוסף, אם קבעתם להיפגש עם חבורה של אוהבי בשר, אך לכם לגמרי מתחשק מתוק, קחו אותם לגורדוס וכולם יהיו מאושרים. רק תקפידו שיהיה מי שיחלוק איתכם את הקינוח כי לבד בטוח שלא תסיימו אותו.

 

עוגה טעימה לקינוח

באותו נושא