בעל מסעדה? איך תדע שמשגיח הכשרות שלך מאושר

אם יש ברשותכם מסעדה, אתם בוודאי הייתם בתקשורת עם כמה משגיחי כשרות. כל אחד מהם מתנהג אחרת ולוקח על עצמו תפקידים (או מסיר מעצמו) על פי חוקים שאתם לא בהכרח מבינים. בעלי עסקים רבים לא מחבבים את משגיחי הכשרות שלהם כי הם מרגישים שזה כסף שנזרק לפח. בואו נבין רגע מי הם משגיחי הכשרות, מה ההכשרה שלהם ומה הם אמורים לעשות בעבורכם, בעלי המסעדות.

 

משגיח כשרות – הגדרת תפקיד

משגיח כשרות הוא מפקח מטעם גופים הנמצאים תחת השם איגודי השגחה, כמו למשל: הרבנות הראשית או בד"ץ או אחרים נוספים. פועלו מתרחש בענף המסעדנות והמזון ורוב מעשם צריך להיות בחדרי אוכל ומטבחים של עסקים כמו: בתי חולים, בתי מלון, בתי מטבחיים, מסעדות, בסיסים צבאיים, מפעלים המייצרים מזון או כלי אוכל מכל הסוגים.

על משגיח הכשרות לעבור לימודי משגיח כשרות מיוחדים כדי להיות רשאי לפעול מטעם איגודי ההשגחה ולתת את הדעת על האוכל בבית העסק.

 

איזה תפקיד יש למשגיח הכשרות אל מול הסועדים?

ישנם המון אנשים שחיים במדינת ישראל וחשוב להם לאכול במסעדות כשרות. ברגע שהלקוח רואה את תעודת הכשרות הממוסגרת על הקיר עם החותמת ומספר הטלפון של המשגיח הוא מייד מרגיש שהוא יכול לסמוך על המקום ולאכול בו בלב שקט. הלקוחות יכולים להתקשר למשגיח ולשאול אותו שאלות לגבי הכשרות של הבשר או שאלות לגבי הירקות ושנת השמיטה והוא מחויב לענות או לחזור אל הלקוחות עם תשובה כנה.

 

2 סוגי העסקה אפשריים בעבור משגיחי כשרות:

  • חוזה העסקה שבו המשגיח משרת כשכיר של גוף הכשרות שתחתיו הוא פועל: הרבנות המקומית, המועצה הדתית או בד"צ.
  • חוזה העסקה שבו משגיח הכשרות נחשב כשכיר של הגוף (בית האוכל) בו הוא מתקיים כמשגיח כשרות.

אין לנו המלצה מיוחדת לכאן או לכאן. כיום יש משגיחי כשרות רבים ולכן אם אתם לא מרוצים מאחד אתם יכולים למצוא אחד אחר, מקצועי וטוב יותר. זה הכסף שלכם ומגיע ומותר לכם להיות שמחים ולבחור את מי להעסיק תחתיכם. חוזה העסקה הוא רק עניין פורמלי.

 

מה ההכשרה שעוברים משגיחי כשרות ואיך תוכלו לדעת אם הוא מוסמך?

בעבר, כל אדם עם רצון וזיקה לתחום הכשרות היה יכול להיות משגיח כשרות במקומות המייצרים ומגישים אוכל. בעקבות יונה מצגר, הרב הראשי לישראל, חלו שינויים בתחום המשגיחים והוחלט שעליהם לעבור קורס והכשרה ייחודית. על הרבנות הראשית להסמיך גופים פרטיים על ביצוע קורס מקיף בנושא.
בסוף ההכשרה נערכת בחינה בה הרבנות הראשית מחליטה אם היא הסתיימה בהצלחה – אם כן מוענקת תעודה רשמית שבה מוענק התואר "משגיח על כשרות המזון".

 

לסיכום

למשגיחי כשרות תפקיד גדול במסעדה שלכם. גם אם לא במובן הפיזי אלא היותר פסיכולוגי. אם אתם בתחום כבר הרבה זמן אתם בוודאי מבינים את ההשפעה של תעודת כשרות על הלקוחות.

איש מתפלל

 

באותו נושא
מגשי אירוח
3 טיפים לבניית מגשי אירוח

מגשי אירוח יכולים להיות בדיוק הפתרון המושלם שאתם צריכים לאירוע הקרוב. מגשי אירוח נותנים את תחושת השפע המתבקשת שנרצה להעביר לאורחי האירוע שלנו, והדרך שלנו

קרא עוד »