טכניקות נרטיביות בהופעות של קוסמים, אמנים ומנטליסטים

קוסמים, אמנים, מנטליסטים ושאר אמני חושים, תמיד הצליחו להדהים ולהותיר אותנו פעורי פה, כשפעמים רבות המחשבה האם אכן מדובר בכוחות על טבעיים או שמא בטכניקות נרטיביות שונות, מלווה אותנו זמן רב לאחר סיום המופע. אז אם גם אתם תוהים לעצמכם מה עומד מאחורי תרגילי אמנות החושים, אתם מוזמנים להכיר את הטכניקות הנרטיביות בהופעות של קוסמים, אמנים ומנטליסטים.

 

מה עומד מאחורי אומנות החושים?

קסמים, טלפתיה ושאר תרגילי אומנות חושים תמיד הצליחו להשאיר לרגש ולהדהים אותנו ולגרום לנו לחשוב שמא אולי אכן יש לאומן הניצב בפנינו כוחות על טבעיים. למעשה, וכפי שניתן להבין מהשם "אומן חושים", אומנים אלו עושים שימוש בטכניקות ועקרונות שונות בכדי לגרום לנו להאמין כי אכן מדובר בכוחות על טבעיים, אך למעשה  מדובר במיומנות גבוהה של השפעה על המוח והחושים של הקהל.

 

אומנות חושים – במה מדובר?

עולם אומנות החושים כולל תחתיו סוגי אומנויות שונים. במידה ואתם מחפשים אמן חושים לאירועים, הרי שתוכלו למצוא מגוון תרגילי אומנות וביניהם:

אמן טלפתיה

אמנות הטלפתיה כוללת מגוון תרגילים המתמקדים במחשבות ותקשורת על חושית, החל מקריאת מחשבות ועד שליטה על מחשבות ותחושות, תוך שיתוף מלא של הקהל המשתתף.

מנטליסט

אמנות המנטליזם עוסקת בעיקר בתרגילי טלפתיה, קריאת מחשבות וחיזוי עתידות

קוסם

מי מאיתנו לא מכיר את עולם הקסמים המלווה אותנו עוד מגיל ילדות? תחת עולם הקסמים ניתן למצוא מגוון סוגי קסמים, אותם ניתן להתאים לקהל היעד ומאפייני המופע.

 

מהן הטכניקות הנרטיביות מאחורי תרגילי אומנות חושים?

מאחורי מרבית תרגילי אומנות החושים עומדים טכניקות נרטיביות שונות, הגורמות לקהל להאמין כי אכן מדובר בתופעות על טבעיות. בין הטכניקות הללו נמצאות:

טכניקת הסחת דעת

אחת הטכניקות הנרטיביות הנפוצות ביותר בתרגילי אומנות חושים היא טכניקת הסחת דעת, המבוססת על הרעיון של הסחת דעת הקהל, באמצעות דיבור, הצבעה ושאר פעולות, בכדי לבצע את התרגיל מבלי שהקהל ישים לב.

עיקרון החברתיות

בן אדם תמיד יעדיף לעשות דברים שנתפסים אצלו כבעלי הסכמה חברתית רחבה, דבר אותו אומן החושים ינצל בכדי לגרום למשתתף מהקהל לבצע פעולות שונות שיביאו להצלחת התרגיל.

עיקרון התת מודע

אמן חושים מיומן מכיר בדיוק כיצד התת מודע שלנו פועל וכיצד ניתן להשפיע עליו בצורה עקיפה, כמו למשל חזרה על מילה מסוימת, הצגת תמונה בעלת מאפיינים ספציפיים ועוד.

 

מופעי אמנות חושים – למי זה מתאים?

מופעי אומנות חושים יכולים להתאים לכל גיל ולכל קהל יעד, כך שניתן להזמין את המופעים למגוון אירועים, דוגמת ימי הולדת, אירועים עסקיים, ימי גיבוש ועוד, כאשר כל מופע מותאם באופן אישי לקהל המשתתפים ולבקשות הספציפיות של מארגני האירוע.

 

לסיכום

תרגילי אומנות חושים תמיד מצליחים להותיר אותנו פעורי פה ולתהות האם אכן מדובר בכוחות על טבעיים של האומן, אך למעשה, מאחורי מרבית התרגילים עומדים טכניקות נרטיביות שונות, דוגמת הסחת דעת, עיקרון החברתיות ועיקרון התת מודע, באופן המאפשר לאומן החושים לבצע מגוון תרגילים יצירתיים ומיוחדים לכל אירוע.

קוסמים

באותו נושא
5 פתרונות לנשירת שיער

נשירת שיער היא תופעה שכיחה המשפיעה על גברים ונשים כאחד. בין אם היא נגרמת מגנטיקה, חוסר איזון הורמונלי או גורמים חיצוניים, לנשירת שיער יכולה להיות

קרא עוד »
גישור גירושין
כיצד להתכונן לגישור גירושין

גישור גירושין הוא הליך חלופי ליישוב סכסוכים המסייע לזוגות מתגרשים להגיע להסכמות מספקות באופן הדדי מחוץ לבית המשפט. הגישור מציע גישה שיתופית ופחות טעונה ומלאת

קרא עוד »
דרך המעבדה
נעים מאד – דרך המעבדה

בעידן המודע לבריאות של ימינו, צרכנים פונים יותר ויותר לתוצרת אורגנית, ומבקשים להבטיח שהמזון שהם צורכים נקי מכימיקלים מזיקים ומיוצר תוך שימוש בשיטות חקלאות ברות

קרא עוד »
תסמינים של מחלת צליאק
מה הם התסמינים לצליאק

מחלת צליאק היא הפרעה אוטואימונית חמורה הפוגעת בכ-1% מהאוכלוסייה. זה נגרם על ידי אי סבילות לגלוטן, חלבון שנמצא בחיטה, שעורה ושיפון. כאשר אנשים עם צליאק

קרא עוד »