גנן בכפר סבא – איך להקים גינת ירקות בחצר הבית?

גינת ירקות היא אחד הדברים המדהימים שאדם יכול לעשות למען עצמו ואם יש ילדים בתמונה אז השמים הם הגבול מבחינת אושר, ערך מוסף ותמיכה אמתית בשלבי ההתפתחות השונים, גם של הילדים וגם של הילדים הגדולים שהם אנחנו.

העבודה עם האדמה יש בה קסם ואת זה יגיד לכם כל גנן בכפר סבא, אבל גידול ירקות זה כבר רמה חדשה לגמרי של הגשמה. מעבר לקיימות שבדבר והתרומה לאיכות הסביבה כמו גם העיקרון הפילוסופי העמוק של גידול המזון שלנו בעצמינו לגינת ירק בבית יש ממד מרפא, מיוחד ומיסטי.

 

תכנון – הבסיס להצלחה לאורך כל הדרך

בין אם אתם מקבלים ייעוץ וליווי של  גנן בכפר סבא ובין אם אתם מחליטים לצאת סולו, בליווי המידע שניתן לאסוף מהרשת ומהספרות, עדיפות פחות מומלצת יש להדגיש, התכנון הוא אם ההצלחות שלכם, לאורך כל הדרך.

גינת ירק, מטבע הדברים, היא עניין עונתי, מה שאומר שלא רק שהיא זקוקה לתחזוקה שוטפת לאורך כל השבוע, הרי שאחת לכמה חודשים תצטרכו לקצור את כל התבואה שהיא בעצם התגמול הנהדר שלכם, ולצאת לדרך עם זריעה חדשה.

כמובן שניהול ותחזוקה של גינת ירקות, ולא משנה מה הגודל שלה, דורש עבודת תחזוקה שוטפת בין אם מדובר על מערכת ההשקיה ובין אם מדובר על מהלכי גידול, חיזוק וקיבוע הצמחייה, טיפול במזיקים, התמודדות עם מזג האוויר, הדרישות הפרטיות של כל צמח, דישון, קומפוסט או לא וכיוצא בזה.

חשוב לציין שגינת ירק מצריכה טיפול יום יומי על מנת להבטיח את השגשוג שלה ואין הנאה גדולה מזו, אבל זה דורשת התחייבות וצריך לקחת את זה בחשבון מראש. כמובן שאם תעזרו בשירותיו של גנן בכפר סבא, גם שלב התכנון וגם שלב התחזוקה יהיו קלים הרבה יותר וגם את זה יש לקחת בחשבון.

 

הקצאת שטח, רשימת ציוד וביצוע

ראשית התכנון מתחיל בהקצאת מקום. האם אתם מתכוונים להקים גינת ירק על האדמה או במרפסת? זה טיפול וניהול שונה. גינת ירק באדמה תצמח ישר בתוך האדמה ותדרוש גידור באמצעות ערוגה בעוד שבמרפסת ידרשו כדים וכלים מתאימים, פה יש לקחת בחשבון את חומרי הגלם מהם עשויים הכדים.

השקיה היא עניין שצריך לדאוג לא מראש. זה לא ריאלי להשקות בוקר ערב, באופן ידני את כל הצמחייה, בעיקר אם אתם רוצים להקים גינת ירק מכובדת, בגודל סביר. מה עוד שהפתרונות שיש כיום למערכות השקיה אוטונומיות הן כל כך יעילות ונגישות גם מבחינת עלות שזה יהיה פשוט חבל לא לעשות שימוש בפתרון נפלא כל כך. גם בבחירה, התכנון וההתקנה של מערכות השקיה ניתן להיעזר בשירותיו של גנן בכפר סבא וליהנות מיישום פשוט ונוח.

רשימת הציוד היא שלב חשוב וכאן דרושה הבנה וראיה רחבה של המצב, כמו גם ההתקנה, אבל עבודה יסודית תבטיח לכם גינת ירק לשנים רבות.

 

ירקות

באותו נושא
תפוחים
מתכון להכנת מגש פירות מפנק

מגש פרות מפנק ומעוצב, משלל פירות טריים ועונתיים, מתאים ככיבוד איכותי לכל אירוע. המגשים מגיעים בשלל גדלים וצורות, ובמגוון פרות קלופים, חתוכים ומסודרים בצורה מגרה

קרא עוד »