איך להכין מגש פירות צבעוני וטעים

מארחים חברים לאירוע קיצי? מחפשת איך לשמח חברה אחרי לידה? רוצים להפתיע את כל המשפחה עם מגש צבעוני ומשמח? מגש פירות הוא הדרך המושלמת לעשות את כל אלו – בריאה, צבעונית, טעימה ולא לוקחת יותר מ- 6 שלבים פשוטים!

 

שלב ראשון – בחירת הפירות

בתור בני אדם שונים, יש לנו גם העדפות שונות בקשר לפירות. כשנכין מגש פירות, או באופן כללי מגשי אירוח, נרצה לייצר מגש שמתאים לכל חך, יחד עם דברים אקזוטיים ולא שגרתיים שמאפשרים לטועמים התנסות וחוויה מיוחדת במינה.

תמיד עדיף לבחור פירות עונתיים וטריים, לכן עצה טובה תהיה קנייה בשווקים באזור המגורים שלכם. בדרך כלל קנייה בשוק תביא איתה הפתעות בצורת פירות שלא חשבתם עליהם מראש.

 

שלב שני – שטיפה וניקוי

לפני שנתחיל בכלל לחשוב על חיתוך וסידור המגש, חשוב לוודא שהפירות נקיים – גם מלכלוך וגם מחלקים שנראים לא טוב. תקפידו לנקות כך גם את הפירות שאתם מקלפים, אחרי הקילוף.

שימו לב שכחלק מהניקיון נקפיד גם להוריד את כל החלקים שפחות כיף לאכול (או שבכלל אינם אכילים), כמו למשל: גבעול, עלים, קליפה, זרעים וכדומה.

 

שלב שלישי – חיתוך

אפשרויות החיתוך הן אינסופיות, וזה השלב להוציא את האומן שבכם החוצה. אפשר להשתמש בסכין רגילה ולפרוס לפרוסות שונות, אפשר להשתמש בכלים וסכינים שעושים צורות מיוחדות ואפשר גם להשיג צורות מאוד יפות על ידי קילוף הקליפה וחיתוך בשר הפרי עם הכלים השונים.

כמובן שלא את כל הפירות צריך לחתוך, ויש פירות כמו תותים ופירות יער אחרים שיהיו יפים במגש ממש כמו שהם.

 

שלב רביעי – סידור המגש

גם כאן מדובר בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות! בעזרת פיזור של הפירות השונים על הצלחת, משחק עם הצבעים והצורות ושימוש בצלחת לבנה שתבליט את הצבעוניות, תוכלו להשיג מגשים צבעוניים ומרגשים.

האינטרנט מלא באפשרויות שונות לסידור המגש. למשל, יש שמשתמשים בפרי גדול כמו אבטיח, מלון או אננס בתור קערה. לחלופין, אפשר להיעזר בשיפודים או קיסמים על מנת לייצר צורות יפות. מוזמנים להתפרע ולהפעיל את הדמיון שלכם!

 

שלב חמישי – הגשה

הוספה של עלים, פרחים, אגוזים וזרעים אכילים תשדרג את המגש שלכם – גם מבחינה אסתטית וגם מבחינת חוויית הטעם של האורחים שלכם. בנוסף, מומלץ ללוות את המגש במשקאות מרעננים שיתאימו לאווירה.

 

שלב שישי – הרגע בו הבנתי שכל זה קצת גדול עליי…

למרות שההסבר נראה פשוט, הוא יכול להיות לנו לפעמים מסובך. גישה לפירות טריים, השקעה בניקיון, יצירתיות בסידור ובחיתוך, הם דברים שלא תמיד יש לנו פנאי אליהם. אבל אל תטעו, זו לא סיבה לוותר. מגשי פירות הם לא נחלתם של היצירתיים והפנויים בלבד, והרבה חברות, כמו למשל אומני הפרי, ממש ישמחו לעשות את העבודה בשבילכם!

 

פטל

באותו נושא
תפוחים
מתכון להכנת מגש פירות מפנק

מגש פרות מפנק ומעוצב, משלל פירות טריים ועונתיים, מתאים ככיבוד איכותי לכל אירוע. המגשים מגיעים בשלל גדלים וצורות, ובמגוון פרות קלופים, חתוכים ומסודרים בצורה מגרה

קרא עוד »