איך חומרי הגלם משפיעים על הטעמים בבישול

כולנו רוצים לבשל אוכל טעים, כי אוכל הוא כבר מזמן לא פשוט לחטוף משהו בשביל להרגיע בטן רעבה.

לא, אוכל זה הרבה מעבר לזה, מדובר בטקס שלם, החל מבחירת חומרי גלם איכותיים וטובים, דרך עריכת שולחן ועד ההנאה מהמנה שיצרנו במו ידינו.

הכל מתחיל בבחירת המצרכים או בשם הפנסי יותר, חומרי גלם. בשביל שייצא טעים, אנחנו צריכים לבחור את האיכותי ביותר.

לכל מטבח יש את הסודות שלו ואנחנו ניגע היום במטבח האהוב על כולנו – אוכל איטלקי ובבסיס של הבסיס – המלכה האם – הפסטה.

 

 פסטה והבחירה שקובעת

יודעים לבחור פסטה? חושבים שכל פסטה תתאים? יודעים את החשיבות של פסטה טריה? בואו ונספר לכם.

פסטה היא כמעט פולחן דתי באיטליה (כן, לא סתם יש צורת פסטה שנקראת חונקי כמרים) ולכל סבתא איטלקיה יש מתכון משל עצמה לפסטה טעימה ומוצלחת. אבל לנו אין סבתא איטלקיה, אז מה עושים?

פסטה חייבת להיות עשויה חיטת דורום. מדובר בסוג חיטה אופטימלי לפסטה ואין פה באמת אופציה לזוז ימין או שמאלה בבחירה שלנו, אם מעוניינים בפסטה איטלקית אמיתית.

בנוסף, גם לשיטת ההכנה של הפסטה יש חשיבות, או במילים פשוטות, לאופן שבו הבצק מרודד והראש שיוצר את הצורה הסופית של הפסטה. למה אתם שואלים? כי הרידוד והחספוס הם אלה שקובעים את השטח שבו יונח הרוטב ואת רמת ספיגת הטעמים. בהחלט מדובר פה במדע מדויק.

 

 פסטה צבעונית, יש חיה כזאת?

ברור ולא מדובר רק בהמצאה לילדים. יודעים למה בכלל התחילו עם הפסטה הצבעונית? כי הצבעוניות מזכירה את הצבעים של דגל איטליה. פטריוטיזם ופסטה הולכים יד ביד באיטליה. מה שחשוב לשים לב אליו, זה שהצבעוניות של הפסטה תגיעה מחומרים טבעיים, אדום מסלק, ירוק מתרד וכדומה. צבע מאכל סינטטי לא מתקבל פה בברכה.

 

 רוטב הוא לא סתם תוספת

בין אם מדובר ברוטב עגבניות, רוטב שמנת או רוטב פסטו, צריכים להקפיד שהכל יופק מחומרים טבעיים. רוטב עגבניות יכיל עגבניות, רוטב שמנת יהיה על בסיס שמנת אמיתית ורוטב פסטו יכיל בזיליקום וגבינת גרנה פדנו בשביל הסמיכות.

 

 גבינה, הדובדבן שבקצפת

גרנה פדנו או פרמג'אנו רג'יאנו – אלה הן שתי הגינות שנועדו להשתדך לפסטה איטלקית אמיתית. ההתיישנות, המרקם והטעם הם התוספת המדויקת לטעם הפסטה והרוטב.

 

 ולסוף, עובדה מעניינת על גבינה

גרנה פדנו הומצאה לגמרי במקרה, כמו כל דבר שהוא יצירת אמנות. נזירים, שאפשרו לפרות שלהם להנות מחופש ועשבים טעימים במיוחד, גילו לתדהמתם שיש להם עודפים של חלב והחליטו להכין ממנו גם חמאה על הדרך. בתהליך הכנת החמאה הם קיבלו גם גושי גבן, שעם הזמן קיבלו מרקם וטעם יוצאי דופן. כך נוצרה הגבינה.

קיבלתם השראה להכין פסטה? בטוחים שאתם תהנו ממש.

ביצים קמח ועוד

 

באותו נושא
מגשי אירוח
3 טיפים לבניית מגשי אירוח

מגשי אירוח יכולים להיות בדיוק הפתרון המושלם שאתם צריכים לאירוע הקרוב. מגשי אירוח נותנים את תחושת השפע המתבקשת שנרצה להעביר לאורחי האירוע שלנו, והדרך שלנו

קרא עוד »