איך בונים מטבחי נירוסטה?

במאמר הבא תוכלו להרחיב את ידיעתכם בדבר תהליך ייצור ועיבוד נירוסטה – ממפעל הפלדה למפעל הייצור, כיצד מייצרים נירוסטה איכותית. לכן, במידה וגם אתם מתלבטים האם להשתמש בנירוסטה במטבח שלכם, הכתבה הבאה נועדה במיוחד עבורכם.

 

מטבחי נירוסטה

במידה ואתם מחפשים מטבח בעל יופי מרהיב שיהיה גם קל מאד לניקוי, מטבחי נירוסטה, וכלל ציוד נירוסטה, ללא ספק מהווים את הפתרון האיכותי עבורכם. אחד היתרונות הבולטים של מטבחים ושאר מוצרים לתעשיית המזון מנירוסטה הוא שהם קלים מאד לניקיון, ולצד זאת הם מעניקים לחלל המטבח והבית טון עיצובי יוקרתי.

 

ראשית, מהי נירוסטה?

אנחנו מייצרים פלדה במשך אלף שנים, אבל הנירוסטה (פלדת אל חלד) היא חדשה יחסית. הנירוסטה הומצאה בשנת 1913 על ידי הארי ברלי, מטלורג בריטי. כימאים, מהנדסים ומדעני חומרים מתנסים בחומר הזה מאז.

כסגסוגת עמידה בפני חלודה, היא יכולה להציע את אותן תכונות חומר כמו פלדה עם עמידות לחלודה של סגסוגות כגון אלומיניום, אך בעלות נמוכה יותר. בהתחלה שימשה הנירוסטה בעיקר ביישומים קטנים, כחלקים למדדי מים או משאבות, כמו גם מפוחים, מנדפים למטבח, מדפים למטבח ועוד. כיום הוא משמש גם כחומר בנייה מבני, בכמויות גדולות בהרבה.

 

ייצור נירוסטה

ישנן שתי דרכים שבהן ניתן ליצור חפץ אל חלד: מוצר עשוי להיות עשוי מחתיכות פלדה גולמיות אשר מכותרות, מגולגלות ומחוברות. או שהוא עשוי להיות עשוי מפלדה מותכת שיוצקים לתוך תבנית בצורת המוצר הסופי. מהי שיטת הייצור היעילה יותר של נירוסטה תלויה במהו המוצר ולמה הוא עשוי לשמש.

 

תהליך ייצור הנירוסטה

ייצור נירוסטה הוא תהליך רב-שלבי: תחילה גרוטאות פלדה נמסות על מנת לעצב צורה מסוימת, לאחר מכן מתבצעת יציקה – למצב צביקה מוצק, טיפול בחום, ניקוי יסודי כדי להסיר אבנית, ולבסוף – התכה ויציקה בשביל ליטוש סופי.

 

בקרת איכות ובדיקה

למרות שבקרות בתהליך קיימות לאורך כל הייצור והייצור של פלדות אל חלד, הן בדרך כלל אינן מספיקות כדי לעמוד בתקני איכות בינלאומיים. לפני המשלוח, כל אצווה של נירוסטה חייבת לעבור בדיקות כימיות ומכאניות כדי לוודא שהיא עומדת במפרט הרצוי.

 

יתרונות מטבחי נירוסטה

ראשית, הנירוסטה היא סגסוגת מאד עמידה ועל כן אינה נוטה להחליד. לכן, מטבחי נירוסטה מחזיקים מעמד לאורך שנים רבות ואינם צוברים קורוזיה. בנוסף, הנירוסטה היא חומר חלק מאד שאינו סופג שומנים ונוזלים מכיוון שאינו כולל חריצים או סדקים. לכן, משטחי המטבח לא יצברו לכלוך מיותר.

כמו כן, נירוסטה עמידה בפני חום, ומהסיבה הזו ניתן להניח על משטחי נירוסטה מגשים רותחים וסירים בלי להתיר סימנים על גבי המשטח, בשונה מאבן קיסר או עץ. בהמשך לכל אלה, הנירוסטה היא קלה מאד לתחזוקה וניקיון – אין צורך בחומרי ניקוי מסוימים על מנת להבריק את המשטח שייראה ממש כמו חדש.

 

לסיכום

בכל הנוגע למטבחי נירוסטה, יש לציין שמשטחי העבודה בדרך כלל מובנים בתור יחידה אינטגרלית אחת יחד עם הברז, הכיור, הכיריים, ואף ידיות ארונות המטבח והמגירות, כאשר בניית המטבח באופן הזה הופכת את הרכבת המטבח לפשוטה יותר עבור הלקוחות וגם משדרגת באופן משמעותי את מראה המטבח.

 

מטבחי נירוסטה

באותו נושא
5 פתרונות לנשירת שיער

נשירת שיער היא תופעה שכיחה המשפיעה על גברים ונשים כאחד. בין אם היא נגרמת מגנטיקה, חוסר איזון הורמונלי או גורמים חיצוניים, לנשירת שיער יכולה להיות

קרא עוד »
גישור גירושין
כיצד להתכונן לגישור גירושין

גישור גירושין הוא הליך חלופי ליישוב סכסוכים המסייע לזוגות מתגרשים להגיע להסכמות מספקות באופן הדדי מחוץ לבית המשפט. הגישור מציע גישה שיתופית ופחות טעונה ומלאת

קרא עוד »
דרך המעבדה
נעים מאד – דרך המעבדה

בעידן המודע לבריאות של ימינו, צרכנים פונים יותר ויותר לתוצרת אורגנית, ומבקשים להבטיח שהמזון שהם צורכים נקי מכימיקלים מזיקים ומיוצר תוך שימוש בשיטות חקלאות ברות

קרא עוד »
תסמינים של מחלת צליאק
מה הם התסמינים לצליאק

מחלת צליאק היא הפרעה אוטואימונית חמורה הפוגעת בכ-1% מהאוכלוסייה. זה נגרם על ידי אי סבילות לגלוטן, חלבון שנמצא בחיטה, שעורה ושיפון. כאשר אנשים עם צליאק

קרא עוד »